Alla ni med Bombina orientalis. Kan ni sova medan dem låter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
0
Hampon01:
Rubriken säger allt :)

321
444
Daniel_S:
Har inga klockisar just nu, men har haft. Absolut, sover mycket bra när mina grodor gör ljud ifrån sig. Jag finner kvackandet att vara rogivande :)

Däremot är det ingen annan i min familj som håller med mig....

15
0
Hampon01:
Daniel_S skrev:
Har inga klockisar just nu, men har haft. Absolut, sover mycket bra när mina grodor gör ljud ifrån sig. Jag finner kvackandet att vara rogivande :)

Däremot är det ingen annan i min familj som håller med mig....

Okej! Tänkte om de låter alldeles för mycket men verkar inte så då. 
Tack! 

118
50
Berd:
Köpte mina för nån vecka sen. Dom låter lite ibland, men inte lika högt som jag hade förväntat mig. Jag har dom precis bredvid sängen och häromdan så väckte dom mig tidigt på morgonen, runt 5 eller nåt skulle jag tro. Men det var väldigt mysigt att somna om till deras lilla "musik". :)

15
0
Hampon01:

Berd skrev:
Köpte mina för nån vecka sen. Dom låter lite ibland, men inte lika högt som jag hade förväntat mig. Jag har dom precis bredvid sängen och häromdan så väckte dom mig tidigt på morgonen, runt 5 eller nåt skulle jag tro. Men det var väldigt mysigt att somna om till deras lilla "musik". :)

Va kul! Aaa jag sover rätt så tungt och älskar småljud när jag ska sova så de borde nog funka :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
De låter väl litegrann men ingenting jämfört med t.ex. korallfingergrodor.
Matar du dessutom med syrsor så kommer syrsorna göra mer ljud ifrån sig.

Är ljudet ett stort problem, så går det ju enbart att köpa honor, då det är hanarna som låter.

15
0
Hampon01:

anders skrev:
De låter väl litegrann men ingenting jämfört med t.ex. korallfingergrodor.
Matar du dessutom med syrsor så kommer syrsorna göra mer ljud ifrån sig.

Är ljudet ett stort problem, så går det ju enbart att köpa honor, då det är hanarna som låter.

Åh okej! Om de låter mindre än syrsor är det helt lungt då jag sov med syrsor i många år :D

Tack!

2
2
Emmelie84:
Jag hade klockgrodor och tyckte deras läten var helt ok men min hanne bestämde sig för att hålla konsert för damerna.  Måste säga att det var imponerande volym från en sån liten groda, men jag kunde sova utan problem.  Resultatet blev i alla fall ca 80-90 ungar så sången funkade på hans damer.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild