Hjälp med R, leachianus eller gätte geckos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
0
Noah1010:
Hej jag undrar hur stort ett terrarium ska vara för två R, leacianus

5488
4198
Tropfrog:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

Ju större desto bättre.

Mvh
Magnus

16
0
Noah1010:
Tropfrog skrev:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

Ju större desto bättre.

Mvh
Magnus

Tro du att ett 55 55 100  för två skulle funka? Och kan hanar leva tillsammans

62
31
kreatur:
Noah1010 skrev:

Tro du att ett 55 55 100  för två skulle funka? Och kan hanar leva tillsammans

Hej. om jag inte är ute och seglar så måste terrariumet minst vara 95*50 och minst 70 i höjden. men somtropfrog skrev "ju större desto bättre " sök på google rhacodactylus leachianus care sheets och översätt det. och nej du kan inte ha 2 hanar ihop, de kommer att ta kål på varandra

504
396
Crippa:
Större är inte alltid bättre. Jag håller mitt par i rekommenderat mått 60x45x90 men jag funderar på att bygga något större/högre till mitt par. De kan ibland bli stressade av att bo för stort och sluta äta så man får pröva sig fram. Visst om det funkar och går bra med maten så är ett större terrarium att föredra. Hanar går inte att ha ihop och ibland kan man inte hålla vissa hanar ihop med vissa honor då de kan vara aggressiva mot varandra så ska man introducera ett par så gäller det att hålla koll så de inte börjar bråka. Har man pengarna så är det bättre att köpa en hona och hane som redan är ett par sen något år tillbaka!

Bara att höra av dig om det är något, har en Leachianus grupp på facebook som heter Leachianus Sverige, välkommen!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild