Zophobas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

118
50
Berd:

Hej! Idag när jag matade mina grodor med levande zophobas så betedde den ena sig lite konstigt.. han gjorde plötligt nåt med magen, typ drog in den. Samtidigt så ramlade han nästan av grenen han satt på.

Kan det bero på att larverna kanske naffsade lite i magen på honom så han fick ont? Och kan det bli sår av det, i magen alltså?

Har hört att man kan klippa av huvudet på larverna innan man matar med dom så dom inte ska bitas, men det verkar ju inte så naturligt...

Vill verkligen inte att något händer min groda :(
Tack!

2966
1648
Hoggaforfan:
Nej det är bara en myt.
Svårt att säga varför den gjorde så.

118
50
Berd:
Hoggaforfan skrev:
Nej det är bara en myt.
Svårt att säga varför den gjorde så.

Jasså, en myt alltså? Det hade inte jag nån aning om men skönt att höra. Då slipper jag att klippa av huvudena! ;D
tack :)

31
11
Blomman:
Har sett det flera gånger, framförallt när jag matar med daggmask och man ser masken rör sig i magen så är det som om grodan pressar tillbaka. Kanske ett sätt att få maten stilla, är nog inte så trevlig känsla att maten försöker komma ut igen.

2966
1648
Hoggaforfan:
Blomman skrev:
Har sett det flera gånger, framförallt när jag matar med daggmask och man ser masken rör sig i magen så är det som om grodan pressar tillbaka. Kanske ett sätt att få maten stilla, är nog inte så trevlig känsla att maten försöker komma ut igen.

Kittlar dödskönt i kistan ;-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild