Groda eller daggecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
0
Noah1010:
hej jag är lite av en nybörjare men jag kan en del och jag har redan en leopard gecko. Men jag undrar vad är bäst att skaffa en amerikansk lövgroda eller en daggecko. För jag vill ändå kunna hålla på med dem och behöver dem lika mycke fukt.

388
460
australis66:
Noah1010 skrev:
hej jag är lite av en nybörjare men jag kan en del och jag har redan en leopard gecko. Men jag undrar vad är bäst att skaffa en amerikansk lövgroda eller en daggecko. För jag vill ändå kunna hålla på med dem och behöver dem lika mycke fukt.

Vad menar du med att du vill kunna hålla på med dem? 

504
396
Crippa:
Noah1010 skrev:

Inga reptiler gillar att bli hanterade. Jag tycker du ska kolla upp vad som intresserar dig mest innan du skaffar ett djur! Lycka till

5488
4198
Tropfrog:
Grodor har känslig hud och är helt klart det sämsta valet. Daggecko är snabba rackare och kan pysa iväg ur handen på dig snabbare än du hinner blinka. Så de är heller inget bra val.

Vill du ha keldjur så rekommenderar jag hund eller katt.

Mvh
Magnus 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Tropfrog skrev:
Grodor har känslig hud och är helt klart det sämsta valet. Daggecko är snabba rackare och kan pysa iväg ur handen på dig snabbare än du hinner blinka. Så de är heller inget bra val.

Vill du ha keldjur så rekommenderar jag hund eller katt.

Mvh
Magnus 

Även daggeckos har känslig hud 

16
0
Noah1010:
Kameleonter då?

5488
4198
Tropfrog:
Inga herptiler tycker om att bli hanterade.

Mvh
Magnus 

118
50
Berd:
Reptiler och amfibier kan bli stressade om dom blir hanterade, och i vissa fall kan det leda till sjukdomar vad jag har hört, iallafall hos ödlor. Jag har mina reptildjur för att kolla på dom, och för att det är en kul hobby att ta hand om dom. Inte för att röra och greja med dom.
Iallafall så tycker jag att daggeckon kanske är något roligare eftersom den är dagaktiv och gärna klättrar mycket på glasrutan under dagarna, men den ska inte bli hanterad över huvud taget. Men vad gör det? Den är ju fin att kolla på! :)

Självklart så är det upp till dig vad du ska ha i ditt terrarium! ^^

16
0
Noah1010:
Berd skrev:
Reptiler och amfibier kan bli stressade om dom blir hanterade, och i vissa fall kan det leda till sjukdomar vad jag har hört, iallafall hos ödlor. Jag har mina reptildjur för att kolla på dom, och för att det är en kul hobby att ta hand om dom. Inte för att röra och greja med dom.
Iallafall så tycker jag att daggeckon kanske är något roligare eftersom den är dagaktiv och gärna klättrar mycket på glasrutan under dagarna, men den ska inte bli hanterad över huvud taget. Men vad gör det? Den är ju fin att kolla på! :)

Självklart så är det upp till dig vad du ska ha i ditt terrarium! ^^

Tack så mycket! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild