HID till Anolis?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

197
16
SibiriskTiger:
Eftersom det här med HID är en djungel tycker jag så eftersöker jag tips på hur man ska tänka vid köp av UV till Anolis... HID verkar ju onekligen som det bästa om man läser andra trådar, men exakt hur ska man tänka angående watt, avstånd och spridning?

Tacksam för svar av någon som har kollen ;)

2966
1648
Hoggaforfan:
Watt beror på avstånd till solplatsen. Spridning beror på specifik solplats eller om man vill ha det lite mer som allmän UV-källa.
Barkskog är UV-nörden här på forumet, han har skoldpaddsgrejer.se.
Svarar inte han eller någon annan kunnigare här i tråpden så skicka honom ett PM. 

Men HID är super.

197
16
SibiriskTiger:
Hoggaforfan skrev:
Watt beror på avstånd till solplatsen. Spridning beror på specifik solplats eller om man vill ha det lite mer som allmän UV-källa.
Barkskog är UV-nörden här på forumet, han har skoldpaddsgrejer.se.
Svarar inte han eller någon annan kunnigare här i tråpden så skicka honom ett PM. 

Men HID är super.

Tack för det svaret :)

504
396
Crippa:
SibiriskTiger skrev:

Tack för det svaret :)

Mitt tips är Megaray lampa men ballast spelar ingen roll. Megaray lyser upp mycket bättre och har en större strålningsvinkel :)

197
16
SibiriskTiger:
Crippa skrev:

Mitt tips är Megaray lampa men ballast spelar ingen roll. Megaray lyser upp mycket bättre och har en större strålningsvinkel :)

Behöver man alltså ingen ballast till en megaray? 

504
396
Crippa:
SibiriskTiger skrev:

Behöver man alltså ingen ballast till en megaray? 

Jo du måste ha ballast till HID lampor men märket spelar ingen roll, du kan tex köra solar raptor ballast med Megaray lampa och tvärtom! Jag hade köpt ett HID paket på skoldpaddsgrejer.se, bra service och svarar på allt du behöver hjälp med.

Denna kör jag: 

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/hid-paket/mega-ray-uv-widebeam-hid-50-w-med-drivdon.html

197
16
SibiriskTiger:
Crippa skrev:

Jo du måste ha ballast till HID lampor men märket spelar ingen roll, du kan tex köra solar raptor ballast med Megaray lampa och tvärtom! Jag hade köpt ett HID paket på skoldpaddsgrejer.se, bra service och svarar på allt du behöver hjälp med.

Denna kör jag: 

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/hid-paket/mega-ray-uv-widebeam-hid-50-w-med-drivdon.html

Aha då fattar jag :) Hur är livslängden på en HID-lampa? 

504
396
Crippa:
SibiriskTiger skrev:

Aha då fattar jag :) Hur är livslängden på en HID-lampa? 

Jag brukar byta lampa efter 1.5 år ungefär :) riktigt bra kvalité!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild