Kan ödlor svimma?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

68
67
aajje:

Anledningen till att jag frågar är för att mina skäggisar har fått vårkänslor och hanen lyckades få tag på honan och skulle precis sätta igång sin akt men honan gled undan och gick och sola istället, och hanen slöt ögonen snabbt och ramla på rygg och var helt "borta" han var stel och jag rörde honom och lyfte honom försiktigt för att kolla att allt var okej, han vakna dock inte, sen efter en stund så vakna han till liv såg halvt borta ut, men nu springer han runt och är "normal" igen, så ja.. frågan lyder, kan ödlor svimma? :)

76
16
Ergotamin:

Han kanske kom;) Skämt och sido vill gärna se några svar på detta riktigt intressant att veta 

68
67
aajje:

haha ja man kunde ju tro det :) 

269
60
Jonas:

besvikelsen var kanske enorm:D

69
1
Virtuousblue:

Hah.. vad skumt! Antagligen så var det helt enkelt bara en reaktion på att det avbröts. 
Det kan väl vara olika, ödla till ödla. Han blir ``chockad``, medan min blir helt galen och försöker sätta hela golvet.. 

27
14
Zappen:

hahaha ja ingen gillar väl att bli nobbad :)

6
0
Fiskmat:

Låter sjukt skummt ^^ 

Händer det igen skulle jag kolla upp det så att det inte är nått neurologiskt fel. 

Or his heart just... broke, big time !!! :o 

166
54
Leoleopardgecko:

Ödlor kan nog göra det mesta ;) Mina ödlor, dock geckos, nyser och gäspar. Vet en ödla som spelade död.

21
2
reptiking:
Jag kollade på ett youtube klipp en gång om en tjej hon var ledsen hin trodde att hennes skäggagam hade dött sen helt plötsligt boom han hade typ svimmat

1159
626
Temla:
reptiking skrev:
Jag kollade på ett youtube klipp en gång om en tjej hon var ledsen hin trodde att hennes skäggagam hade dött sen helt plötsligt boom han hade typ svimmat

Svårt att vara 100 på att ödlan är död. Därför lägger jag aldrig en ödla som jag tror är död direkt i frysen utan väntar ca 12 timmar.... ifall att jag misstagit mej. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild