Någon som har koll på grön taggleguan?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
JohannaBro:
Hej alla. Jag har fastnat lite för den gröna taggleguanen. Finns det någon här som har erfarenhet av dem som kan dela med sig lite? Hittade inte så mycket matnyttigt när jag googlade nämligen. Frågade runt lite på senaste mässan i södertälje men fick olika info ifrån olika håll tyvärr.

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

JohannaBro skrev:
Hej alla. Jag har fastnat lite för den gröna taggleguanen. Finns det någon här som har erfarenhet av dem som kan dela med sig lite? Hittade inte så mycket matnyttigt när jag googlade nämligen. Frågade runt lite på senaste mässan i södertälje men fick olika info ifrån olika håll tyvärr.

Menar du Sceloporus malachiticus ???

3
0
JohannaBro:
Westman skrev:

Menar du Sceloporus malachiticus ???

Ja precis! 

94
66
Emeraldswift:
Hej jag har haft dom. Det är en rolig art som föder levande ungar. Dom är snabba och ganska skygga av sig vilket inte är konstigt för dem man köper är oftast viltfångat eller farmat . Dom ska ha ganska stort terrarium i min åsikt då dom är aktiva små ödlor . Jag skulle även sattsa på ett högt terrarium. Dom behöver uvljus och en solplats på runt 35 grader . Sen ska dom även kunna dra sig undan från värmen så därför är det bra med ett större terrarium där du kan få till en bra gradient. Det är en insektsätare och mår bäst av variations och kalk och vitamintillskott. Inred terrariet med massa grenar och kork. Jag hadde även levade växter till mina då det hjälper med luftfuktigheten  Då denna art komer från ett tropiskt klimat . 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild