Furcifer pardalis olika frågar :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
palle_abra:
Hejsan.
Jag är nybörjare och tänker skaffa mig en Furcifer pardalis.
Jag funderar lite på om man kan fylla ut terariet med några andra snygga reptiler som tex pilgiftgroddor?
Har ni några förslag på vad som passar till Kamleont?
Har ni några andra råd så är jag taksam för det också :)

5488
4198
Tropfrog:
Standardrådet är att inte blanda djur i samma burk. Det finns exempel på lyckade blandterrarium. Dock så gäller det då mycket stora terrarium och mycket erfarna herpetologer. Eftersom du är nybörjare så skall du inte blanda arter.

Mvh
Magnus 

1253
476
leedragon:
palle_abra skrev:
Hejsan.
Jag är nybörjare och tänker skaffa mig en Furcifer pardalis.
Jag funderar lite på om man kan fylla ut terariet med några andra snygga reptiler som tex pilgiftgroddor?
Har ni några förslag på vad som passar till Kamleont?
Har ni några andra råd så är jag taksam för det också :)

nej de ska gå ensamma. de är i regeln väldigt aggresiva också mot andra arter och de är oportunister rovdjur så de kommer att käka allt som får plats i munnen och rör på sig. skaffa 2 terrarium en i epiweb för pillgift och en mer luftigt för pantern.

4
0
palle_abra:
leedragon skrev:

nej de ska gå ensamma. de är i regeln väldigt aggresiva också mot andra arter och de är oportunister rovdjur så de kommer att käka allt som får plats i munnen och rör på sig. skaffa 2 terrarium en i epiweb för pillgift och en mer luftigt för pantern.

Okej tack för råden

4
0
palle_abra:
Tropfrog skrev:
Standardrådet är att inte blanda djur i samma burk. Det finns exempel på lyckade blandterrarium. Dock så gäller det då mycket stora terrarium och mycket erfarna herpetologer. Eftersom du är nybörjare så skall du inte blanda arter.

Mvh
Magnus 

Tack så mycket Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild