Blåtungad skink

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
2
Karam:
Vart kan man köpa?

Medlem i SkHF
1073
1220
NellyNiklas:
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=44233

Alternativt ute i butik, fysiskt eller på internet. Uppfödare eller på mässor.

5
2
Karam:
Någon uppfödare i Gävleborg tro?

10
8
elinasvensson:
Vad jag vet finns det inga uppfödare av Blåtungad skink i Sverige. Din bästa chansning är förmodligen olika mässor, alternativt i någon större reptilbutik som t.ex Herpers choise. De brukar gå åt rätt snabbt då de verkar vara en aning sällsynta fortfarande, har dock sett en del omplaceringar både här på terrariedjur men även på facebook. 

5
2
Karam:
elinasvensson skrev:
Vad jag vet finns det inga uppfödare av Blåtungad skink i Sverige. Din bästa chansning är förmodligen olika mässor, alternativt i någon större reptilbutik som t.ex Herpers choise. De brukar gå åt rätt snabbt då de verkar vara en aning sällsynta fortfarande, har dock sett en del omplaceringar både här på terrariedjur men även på facebook. 

Det är  synd att dom ska vara så sällsynta, reptil butikerna jag har haft kontakt med har bara haft eldskinkar.

504
396
Crippa:
En del butiker kan nog ta in dessa ödlor men jag köper hellre från mässa/terrariedjur/Hamm för att inte sponsra en del djuraffärer pga deras dåliga djurhållning. Den enda butiken jag varit i med mycket bra djurhållning är Herperschoise som faktiskt bryr sig om djuren de har i butiken. Det fanns en hel del på mässan sist!

5
2
Karam:
Crippa skrev:
En del butiker kan nog ta in dessa ödlor men jag köper hellre från mässa/terrariedjur/Hamm för att inte sponsra en del djuraffärer pga deras dåliga djurhållning. Den enda butiken jag varit i med mycket bra djurhållning är Herperschoise som faktiskt bryr sig om djuren de har i butiken. Det fanns en hel del på mässan sist!

Jag får hålla koll på annonser.

3
0
JohannaBro:
Det fanns flera på senaste mässan i södertälje. Så mitt tips är att besöka mässor eller ringa till större reptil butiker. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild