KP ömsning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Lucifer_:
Hej, min KP har precis ömsat men de är lite öms kvar vid halsen, bara en liten bit och undrar om de är farligt och om ja ska försöka ta bort den eller ska jag låta den lilla biten öms sitta kvar ?

283
366
Cartaq:
Börja med att höja luftfuktigheten till 70-80% under en period av något dygn så kommer det nog av sig självt. Om det mot all förmodan sitter kvar så får du antingen försöka bada den och peta bort det därefter, eller som någon annan rekommenderade med ett blött lakan att vira in den i under natten. Fuktlåda är aldrig fel det heller i samband med ömsning.   

375
251
Doxster:
Jag brukar väldigt sällan ge mig på att ta bort ett ofullständigt öms. Händer bara i stort sett om det är kvar över ögonlocken eller om jag ser att det sitter åt någonstans. Allt pillande känns bara som ett onödigt moment för både mig och ormen. Om det verkligen stör dig rekommenderar jag att blöta en frottéhandduk i ljummet vatten och låta ormen ringla igenom den med "lagom" tryck.

Det är dock ett tecken på att din luftfuktighet inte är där den borde vara, du har tid på dig att rätta till det till nästa öms.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild