Sätta upp bambu?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
3
Nenneh:
Tjenare!

Jag undrar bara hur jag kan sätt upp bambu horisontellt i ett terrarium utan att limma, jag vill ha en lösning som går att ta loss vid ett senare tillfälle. Och såklart så ska det inte vara skadligt för djuret.

Kanske lite dum fråga men är ny till att bygga ett terrarium på detta sätt

5477
4193
Tropfrog:
Jag har aldrig gjort det själv. Men tänkte att såna där hållare för garderobsstänger på Ikea kanske går? Visserligen måste de limmas, men själva bambu blir ju möjlig att ta bort vid rengöring. Om man limmar med silikon så går det ju ta bort hållarna vid senare tillfälle med brytbladskniv om man vill det.

Annars går det lösa med både sugproppar eller neodym magneter.

Mvh 
Magnus 

102
100
jonnyake:
Tropfrog skrev:
Jag har aldrig gjort det själv. Men tänkte att såna där hållare för garderobsstänger på Ikea kanske går? Visserligen måste de limmas, men själva bambu blir ju möjlig att ta bort vid rengöring. Om man limmar med silikon så går det ju ta bort hållarna vid senare tillfälle med brytbladskniv om man vill det.

Mvh 
Magnus 

Det här ärnog den bästa lösningen. Limma dit hängare för garderobsstänger med silikon. Den dagen du vill ta bort installationen skrapar du väldigt enkelt bort silikonet med t.ex en spisskrapa.

mvh Jonny

16
3
Nenneh:
Tropfrog skrev:

Mvh 
Magnus 

jonnyake skrev:

Det här ärnog den bästa lösningen. Limma dit hängare för garderobsstänger med silikon. Den dagen du vill ta bort installationen skrapar du väldigt enkelt bort silikonet med t.ex en spisskrapa.

mvh Jonny

Tack! 

Blir väl någonting med silikon då.

Kanske magneter, om man hittar starka så kanske man kan dölja dom lite med silikon?

Gardinstånghängare har jag inte tänkt på alls, men IKEA har ju några som man kanske man gömma i bambun, för att göra det lite mer naturligt.

Medlem i SkHF
1068
1217
NellyNiklas:
Nenneh skrev:
Tjenare!

Jag undrar bara hur jag kan sätt upp bambu horisontellt i ett terrarium utan att limma, jag vill ha en lösning som går att ta loss vid ett senare tillfälle. Och såklart så ska det inte vara skadligt för djuret.

Kanske lite dum fråga, men är ny till att bygga ett terrarium på detta sätt

Vi har köpt stora sugproppar på akvarieavdelningen, sågat precis så det passar med minimalt tryck och monterat in. Tar bild efter jobbet. // Nelly

16
3
Nenneh:
NellyNiklas skrev:

Vi har köpt stora sugproppar på akvarieavdelningen, sågat precis så det passar med minimalt tryck och monterat in. Tar bild efter jobbet. // Nelly

Ja, gör gärna det! :D

Medlem i SkHF
1068
1217
NellyNiklas:
Nenneh skrev:

Ja, gör gärna det! :D

Visserligen en korkgren, men principen är den samma. Du slipper göra hål i bambun i alla fall. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild