Var hittar jag dubbla U-profiler för glas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
2
timoat:
Halloj allihopa! Jag letar med ljus och lykta efter dubbla u-profiler till mitt bygge. Helst i mässingfinish, men aluminium går bra det med. JAg skulle vilja ha längder om 2 meter, tjocklek ska vara till 4-5 mm skivor. All hjälp uppskattas! 

5477
4193
Tropfrog:
timoat skrev:
Halloj allihopa! Jag letar med ljus och lykta efter dubbla u-profiler till mitt bygge. Helst i mässingfinish, men aluminium går bra det med. JAg skulle vilja ha längder om 2 meter, tjocklek ska vara till 4-5 mm skivor. All hjälp uppskattas! 

Sist jag köpte sådana så gick jag bara till första bästa glasmästare och beställde. De hade en katalog med aluminiumlister från någon grossist. Skulle vara konstigt om det inte gick att hitta idag.

Mvh
Magnus 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
timoat skrev:

Det heter väl E profil? 

5477
4193
Tropfrog:
tenebrosa skrev:

Det heter väl E profil? 

Det är vad jag kallar dem.

Mvh
Magnus 

283
366
Cartaq:
www.tropic-shop.de/glasfuehrungsschienen-glasfuehrungsprofile-fuer-4mm-glas-oben-unten-1-paar.html?cPath=28

3
0
Meja:
Jag köpte också av glasmästare, 2 meter för 20 spänn! Bra pris :-) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild