Hylla till akvarium/terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
3
Nenneh:
Tjenare!

Jag har ett terrarium som jag planerar att sätta i bruk.
Jag söker efter en stadig hylla eller liknande att sätta ett terrarium med måtten B60 D60 H45 och ett akvarium med ungefär samma mått men inte lika djupt.

Har någon ett tips om en bra hylla.
Den får gärna vara lite "stilren" då jag kommer att ha den i mitt kontor. Förvaring är också ett plus men inget måste.

2966
1648
Hoggaforfan:
Nenneh skrev:
Tjenare!

Jag har ett terrarium som jag planerar att sätta i bruk.
Jag söker efter en stadig hylla eller liknande att sätta ett terrarium med måtten B60 D60 H45 och ett akvarium med ungefär samma mått men inte lika djupt.

Har någon ett tips om en bra hylla.
Den får gärna vara lite "stilren" då jag kommer att ha den i mitt kontor. Förvaring är också ett plus men inget måste.

Lagerhylla?
Bygga ihop eget med aluminiumprofiler?

16
3
Nenneh:
Hoggaforfan skrev:

Lagerhylla?
Bygga ihop eget med aluminiumprofiler?

Funderar på den här: m.clasohlson.com/se/Hylla/Pr407396000

Kanske inte så fin men gör väl jobbet.

Bygga egen är kanske bäst, känner några som kanske skulle kunna snickra ihop en...

2966
1648
Hoggaforfan:
Nenneh skrev:

Funderar på den här: m.clasohlson.com/se/Hylla/Pr407396000

Kanske inte så fin men gör väl jobbet.

Bygga egen är kanske bäst, känner några som kanske skulle kunna snickra ihop en...

Den bör fungera men snickra så får du precis som du vill. 
Har du tittat på en byrå annars? Då har du lådor för förvaring och finns snyggare alternativ. Kanske finns någon tv-bänk med

16
3
Nenneh:
Hoggaforfan skrev:

Den bör fungera men snickra så får du precis som du vill. 
Har du tittat på en byrå annars? Då har du lådor för förvaring och finns snyggare alternativ. Kanske finns någon tv-bänk med

En byrå skulle helt klart vara det bästa men de flesta är inte nog djupa för att hålla terrariumet eller så klarar dom inte vikten av akvariumet också. 

Har du några tips på vad man kan hitta bra byråer som kan funka?

379
399
Mr_B:

Nenneh skrev:

En byrå skulle helt klart vara det bästa men de flesta är inte nog djupa för att hålla terrariumet eller så klarar dom inte vikten av akvariumet också. 

Hej går o få till det rätt bra med leca-block o bänkskivor som man kan kapa efter egna mått. Simplast o billigast. Kanske ej det mest vackra, men är väl bara inspiration som behövs sen. :)

Fast i din storlek på terrarium så duger väl en huts eller liknande från ett gammalt skrivbord kanske om det går o hitta i din närhet. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Nenneh skrev:

Byråer verkade för smala men jag hittade kanske något:
jysk.se/vardagsrum/soff-hornbord/soffbord-oure-68x100-vit
jysk.se/vardagsrum/soff-hornbord/soffbord-aulum-60x120-m-forvaring-vit
jysk.se/vardagsrum/soff-hornbord/hornbord-sejs-ek

Alternativt kan man ta 2 st av dessa och ställa sida vid sida:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60353763/
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10192824/
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60192826/
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40260717/

Finns även skrivbord som kan fungera:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79047373/

Eller ett bord:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10222406/

283
366
Cartaq:
Har min pjäs på en dubbel malmbyrå i vardagsrummet som jag dragit ut 6-7cm från väggen, alla kablar och tillbehör är på baksidan och syns inte. i lådorna har jag lite kringliggande utrustning som kan tänkas behövas. 

16
3
Nenneh:
Mr_B skrev:

Hej går o få till det rätt bra med leca-block o bänkskivor som man kan kapa efter egna mått. Simplast o billigast. Kanske ej det mest vackra, men är väl bara inspiration som behövs sen. :)

Fast i din storlek på terrarium så duger väl en huts eller liknande från ett gammalt skrivbord kanske om det går o hitta i din närhet. 

Grejen är att jag kommer att ha ett akvarium också.

Men det kanske är bäst att kapa till, man kan ju alltid måla till de 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild