Vilka här har halsbandsleguaner?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

94
66
Emeraldswift:
hej som rubriken lyder så undrar jag vilka som har halsbandsleguaner hemma??

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Emeraldswift skrev:
hej som rubriken lyder så undrar jag vilka som har halsbandsleguaner hemma??

Finns många vettiga funktioner här på sidan! ;) 
www.terrariedjur.se/?page=membersearch&s=&area=&online=0&showlist=0&sortby=1&specie=5016

94
66
Emeraldswift:
Flyers90 skrev:

Finns många vettiga funktioner här på sidan! ;) 
www.terrariedjur.se/?page=membersearch&s=&area=&online=0&showlist=0&sortby=1&specie=5016

Så är det , men målet med tråden var att dom som har eller haft arten kunde byta erfarenheter . Men tack för tipset

165
186
denka:
Ja har

94
66
Emeraldswift:
denka skrev:
Ja har

Kul:) vad har du för erfarenheter med arten ? Du kan ju berätta det du tycker och har lagt märke till med arten i fångenskap? Antal du håller , dvalning  , om du avlar , framtida planer ja det du vill helt enkelt

165
186
denka:
Emeraldswift skrev:

Kul:) vad har du för erfarenheter med arten ? Du kan ju berätta det du tycker och har lagt märke till med arten i fångenskap? Antal du håller , dvalning  , om du avlar , framtida planer ja det du vill helt enkelt

Njaa har igenkligen ingen erfaren het alls så sätt... sugen på nått öken/savan ödla mä lite go färger å inte skägggam :) 
väldigt tuffa ödler tycker ja.. haft i dvalning 2-3 veckor nu 
dvalat ner t 10 grader iår å tänkte köra nästa år i kylen :) 8+
tycker dom är sjukt intresanta :) uppmärktsama :) 
själv då? Nu har ja hanen har en hona väntandes hos en bekant som ska vakna oxå 

94
66
Emeraldswift:
denka skrev:

Njaa har igenkligen ingen erfaren het alls så sätt... sugen på nått öken/savan ödla mä lite go färger å inte skägggam :) 
väldigt tuffa ödler tycker ja.. haft i dvalning 2-3 veckor nu 
dvalat ner t 10 grader iår å tänkte köra nästa år i kylen :) 8+
tycker dom är sjukt intresanta :) uppmärktsama :) 
själv då? Nu har ja hanen har en hona väntandes hos en bekant som ska vakna oxå 

Jag har inte mycket erfarenhet av arten heller . Jag köpte ett par för ungefär en månad sen . När jag hämta dom var båda undernärda och uttorkade . En teori jag har är att dom   Inte dvalades och hålldes i samma temp ect. Jag har samma uppfattning som du att de är väldigt uppmärksamma och nyfikna . Mina kommer sj fram nu när dom ser pimpetten och dricker själmant från den . I år var dom i så pss dårligt skick att jag inte dvala dem men nästa år förhoppningsvis. Dom  börjar bli piggare och har mer aptit nu iaf. Jag skulle gärna haft dom ute nu i sommar om temperaturen tilllåter men vet inte om det bara är onödig stress. Hur matar du din med pincett eller kastar i fodret ? Har din ätit vegitablisk föda ??

165
186
denka:
Emeraldswift skrev:

Jag har inte mycket erfarenhet av arten heller . Jag köpte ett par för ungefär en månad sen . När jag hämta dom var båda undernärda och uttorkade . En teori jag har är att dom   Inte dvalades och hålldes i samma temp ect. Jag har samma uppfattning som du att de är väldigt uppmärksamma och nyfikna . Mina kommer sj fram nu när dom ser pimpetten och dricker själmant från den . I år var dom i så pss dårligt skick att jag inte dvala dem men nästa år förhoppningsvis. Dom  börjar bli piggare och har mer aptit nu iaf. Jag skulle gärna haft dom ute nu i sommar om temperaturen tilllåter men vet inte om det bara är onödig stress. Hur matar du din med pincett eller kastar i fodret ? Har din ätit vegitablisk föda ??

Okey stackare :/ gott att du fått tag på dom å fått dom på bättrings väg.. 
ja håller mä fingrarna kackisar om ja inte slänger in bara så den får jaga å ta dom själv :) han bröstar gärna upp sig å solbadar mycket.. ahh isommar ska ja allt ha dom ute i ute bur.. har även pärlödlerna å smaragdödlerna i ute burar på sommaren :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild