Värme - Majsorm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
17
Pluraz:

Hejsan!

Jag såg att temperaturen till min majsorm ligger på 32c på varma sidan vilket känns helt ok, men bara 20 på kalla sidan, Jag vet att det är lite lågt, Frågan är om det behövs åtgärdas eller inte? Det är ca 25-27 i mitten av terrariet ( ganska brett ) och han ligger ofta vid den svalaste punkten ändå. Tänker att sålänge han ändå vill ligga där kanske det inte är ett problem? Eller vad säger ni? 

283
366
Cartaq:
Tjena!

Jag har 34c på varma och 23c på kalla sidan (120cm långt 60cm högt). Det är förvisso till min kp, som uteslutande ligger på mitten dagtid och kalla sidan nattetid, jag tror inte att du behöver oroa dig då ormen själv kan flytta sig om det inte skulle passa för stunden.

jag kör på värmeslinga 50W 24/7 och dimmrad 150w keramisk värmelampa på timer 18tim/dygnet, med en dipp runt mindnatt och framåt. jag experimenterade mig fram med olika lösningar för att hitta det som tycktes fungera bäst.

vad har du för värmekälla/källor?

2966
1648
Hoggaforfan:
Pluraz skrev:
Hejsan!

Jag såg att temperaturen till min majsorm ligger på 32c på varma sidan vilket känns helt ok, men bara 20 på kalla sidan, Jag vet att det är lite lågt, Frågan är om det behövs åtgärdas eller inte? Det är ca 25-27 i mitten av terrariet ( ganska brett ) och han ligger ofta vid den svalaste punkten ändå. Tänker att sålänge han ändå vill ligga där kanske det inte är ett problem? Eller vad säger ni? 

Det tycker jag låter toppen, valmöjligheter finns så då väljer djuren att lägga sig där det passar för stunden.

44
17
Pluraz:
Så bra!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild