Värme kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
7
Theresenylen87:
Köpte min första orm igår en kungspyton är lite orolig så ja har rätt värme, har nu 30grader på värmeplattan  och ca 20 grader högst upp i mitten. Känns för kallt i luften? Fukten har ja koll på och den ligger bra på 50-60%
Men vad ska ja köpa för värmelampa i så fall till ett terrarium på 90x45x45? Har ett exo terra.

161
107
Alex_ask:
Theresenylen87 skrev:
Köpte min första orm igår en kungspyton är lite orolig så ja har rätt värme, har nu 30grader på värmeplattan  och ca 20 grader högst upp i mitten. Känns för kallt i luften? Fukten har ja koll på och den ligger bra på 50-60%
Men vad ska ja köpa för värmelampa i så fall till ett terrarium på 90x45x45? Har ett exo terra.

Känns som att det är väldigt kallt om du har 20 längst upp där det borde vara som varmast eftersom varmluften stiger.  Har du exoterra med nät över hela uppe så rekommenderar jag att täcka iaf hälften av taket då nästa all värme och fukt försvinner den vägen, jag brukade täcka ännu mer så ca 3/4 av nätet var täckt då höll det fukt mkt bättre och den ventilationen är absolut tillräcklig.

17
7
Theresenylen87:
Alex_ask skrev:

Känns som att det är väldigt kallt om du har 20 längst upp där det borde vara som varmast eftersom varmluften stiger.  Har du exoterra med nät över hela uppe så rekommenderar jag att täcka iaf hälften av taket då nästa all värme och fukt försvinner den vägen, jag brukade täcka ännu mer så ca 3/4 av nätet var täckt då höll det fukt mkt bättre och den ventilationen är absolut tillräcklig.

Aa precis ja har nät över hela. Ska ja klippa till en filt och lägga över? Har beställt en lampa att ha över även men kan ju täcka så länge tills den kommer. 

161
107
Alex_ask:
Theresenylen87 skrev:

Aa precis ja har nät över hela. Ska ja klippa till en filt och lägga över? Har beställt en lampa att ha över även men kan ju täcka så länge tills den kommer. 

Jag brukade klippa till tunn plast och lägga över sen silicon i kanterna för att täcka tror att filt och tyg o sådär släppet igenom ganska mkt men går väl bra med va som helst att klippa till som håller tätt då kmr du få upp tempen lite och fuktigheten kmr hålla längre.

161
107
Alex_ask:
Hat du köpt exoterra egna ljusramp så täcker halva taket? I sånt fall Ere bara täcka resterande nät så kmr de funka fint. 

17
7
Theresenylen87:

17
7
Theresenylen87:
Theresenylen87 skrev:

Dessa beställde tror ja har ej fått bekräftelse mejl än. Men detta kanske är för litet? 

161
107
Alex_ask:
Theresenylen87 skrev:

Dessa beställde tror ja har ej fått bekräftelse mejl än. Men detta kanske är för litet? 

Nejdå de funkar fint det är bara experimentera lite sen och täck så mkt du behöver för att få en bra temp och luftfuktighet.

17
7
Theresenylen87:
Alex_ask skrev:

Nejdå de funkar fint det är bara experimentera lite sen och täck så mkt du behöver för att få en bra temp och luftfuktighet.

Tack la på plast nu och tejpa så länge måste i handla saker
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild