Grovdammsugare?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
4
cyber:
Hej! Kommer ej ihåg vilket forum jag läste om detta men jag har läst att det ska vara supersmidigt att rengöra burar från spån med grovdammsugare - bara suga upp skiten liksom, istället för att skopa ut allt och ev. dammsuga upp det man inte kommer åt med vanliga dammsugaren. Är det någon här som använder grovdammsugare? - Om ja, fungerar det bra? Är den med eller utan påse? Vilken modelll/hur stor volym kan den ta upp?-Måste du tömma den emellanåt vid samma städning? Hur gör du vid tömning?-häller ut i vanlig påse, sopsäck eller annat?

36
23
DeathAdder:
cyber skrev:
Hej! Kommer ej ihåg vilket forum jag läste om detta men jag har läst att det ska vara supersmidigt att rengöra burar från spån med grovdammsugare - bara suga upp skiten liksom, istället för att skopa ut allt och ev. dammsuga upp det man inte kommer åt med vanliga dammsugaren. Är det någon här som använder grovdammsugare? - Om ja, fungerar det bra? Är den med eller utan påse? Vilken modelll/hur stor volym kan den ta upp?-Måste du tömma den emellanåt vid samma städning? Hur gör du vid tömning?-häller ut i vanlig påse, sopsäck eller annat?

Hej!
Grovdamsugare funkar kanon. Modell på den som funkar åt dig beror väl på hur stora burkar du har. Själv har jag en stor modell (Pullman är märket) utan påse som även kan suga vatten. Tycker själv att det är smidigast utan påse. Då kan man bara tömma alltihop i en säck när man är klar. Min klarar flera städningar innan tömning.. Men det är mer en industrimodell. Så kanske inget som funkar för alla. 

14
4
cyber:
DeathAdder skrev:

Hej!
Grovdamsugare funkar kanon. Modell på den som funkar åt dig beror väl på hur stora burkar du har. Själv har jag en stor modell (Pullman är märket) utan påse som även kan suga vatten. Tycker själv att det är smidigast utan påse. Då kan man bara tömma alltihop i en säck när man är klar. Min klarar flera städningar innan tömning.. Men det är mer en industrimodell. Så kanske inget som funkar för alla. 

Tack för snabbt svar!
Jag skulle använda den för att rengöra plastlådor för möss. De har inte supertjockt lager men vissa har ganska stora ytor. De bor antingen i 20, 40, 60 eller 130 liters-lådor.

36
23
DeathAdder:
Okej! Ja då behövs väl en mellanstorlek skulle jag tippa på.
Jag har typ en sån här fast lite äldre modell: www.proffsmagasinet.se/byggtillbehor/dammsugare/natdrivna-dammsugare/pullman-ermator-s55-vat--och-torrdammsugare?gclid=EAIaIQobChMI1LLD1_u02AIVDWQZCh1rXQCVEAQYAiABEgL_hPD_BwE
Hoppas du hittar en som funkar bra! :)
Gott nytt år! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild