Letar efter leucistisk Epicrates maurus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
3
LindaG:
Jag har bestämt snöat in mig på att ha en vit regnbågsboa. Det finns väldigt lite info om de columbianska dock och det verkar inte som att de är så himla populära i Sverige(?). Min fråga är väl om det går att hitta en leucistisk i Sverige (nu när Södertäljemässan närmar sig vilket hade varit perfekt), eller om jag måste komma på ett sätt att ta mig till Hamm?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Finns mycket info om dom colomianska om du söker på det vetenskapliga namnet :)

Du kommer inte hitta leucistiska regnbågsboor i Södertälje det vågar jag nog garantera dig. Det är vad jag vet en relativt ny och dyr färgkombination av arten och har antagligen inte hittat till Sverige än. Brukar ta en hel del år innan projekten kommer hit om ingen tar tag i dom tidigt.

8
3
LindaG:
Jag har självklart sökt på det vetenskapliga, men jag får endast upp ett par sidor med vettig information resten är endast om den brasilianska..

Då får jag helt enkelt se till att ta det hit själv på ett eller annat sätt :) Tack för svaret!

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Skötsel av alla regnbågsboor är väldigt snarlikt oavsett lokalitet/art :) Hoppas det löser sig för dig. Antingen hämtar man själv i Europa eller så betalar man någon en liten slant för att hämta hem djuret till Sverige, båda sätten fungerar bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild