Leachieanus i Sverige

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

3
1
Celeste02:
Har alltid velat ha en Leachi-gecko men vet inte om de finns här i Sverige. Är det någon här som föder upp?

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Ja det finns! Inte så många som föder upp, men några iaf. Finns ju även en till salu på annonsdelen här på sidan :)

3
1
Celeste02:
anniemalmros skrev:
Ja det finns! Inte så många som föder upp, men några iaf. Finns ju även en till salu på annonsdelen här på sidan :)

Jaså? Får kolla upp dä:)

196
268
NickeJ89:
Celeste02 skrev:

Jaså? Får kolla upp dä:)

www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=40384

504
396
Crippa:
Jag fick precis ett ägg från mitt par, kommer få flera nästa år då säsongen är slut! 

3
1
Celeste02:
Crippa skrev:
Jag fick precis ett ägg från mitt par, kommer få flera nästa år då säsongen är slut! 

Säg till när du får igen:)

10
2
Graves:
Crippa skrev:

Crippa hur vanligt är de att hitta ”rena raser” på mässor i Sverige? Mvh

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

Graves skrev:

Crippa hur vanligt är de att hitta ”rena raser” på mässor i Sverige? Mvh

Va menar du med rena raser?? 

12
8
Flipper:
Det finns Mainland och Island variationer. Sen delas det upp i olika lokaliteter. 

Den som kommer från "Mainland" heter Rhacodactylus leachianus leachianus Grandterrra. Och den som crippa sitter på om jag inte är helt ute och cycklar är island variationen och då heter den Rhacodactylus leachianus henkeli. 

Och du frågar om rena raser. Om man då skulle para mainland och island så är det väl det jag skulle kunna tänka mig som oren art om man ska säga nåt. Men det är samma art ändå fast den ena bor på fastlandet och den andra på öar.

10
2
Graves:
Flipper skrev:
Det finns Mainland och Island variationer. Sen delas det upp i olika lokaliteter. 

Den som kommer från "Mainland" heter Rhacodactylus leachianus leachianus Grandterrra. Och den som crippa sitter på om jag inte är helt ute och cycklar är island variationen och då heter den Rhacodactylus leachianus henkeli. 

Och du frågar om rena raser. Om man då skulle para mainland och island så är det väl det jag skulle kunna tänka mig som oren art om man ska säga nåt. Men det är samma art ändå fast den ena bor på fastlandet och den andra på öar.

Jo jag vet att de är samma art men vad jag förstått så är även ö mixat med annan ö klassat som oren art, det finns vissa skillnader i färg o storlek mellan öar samt mainland. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild