"Snövatten" till regnskogsterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
91
kycklingen:
En tanke slog mig nu när det ligger massa snö utanför dörren.

Har hört någonstans att regnvatten är bra att använda till växterna i regnskogsterrariet då det är kalkfattigt mm.

Men det tar ju ett tag att samla ihop några liter, men borde det inte gå lika bra att samla massa snö i hinkar och låta det tina och använda det?

Kanske jättedum fråga men tänkte att jag får dra den ändå:)

508
304
Jonas77:
Kul tanke. Kruxet är väl att det kan finnas lite annat skruffs i snön, det är ju inte direkt droppar direkt från en avjoniseringsmaskin; vattnet har gått igenom en hel del innan det blev snö. Bor du i ingenstans, testa om du vill, kan inte vara det värsta i världen, men min långsiktiga rekommendation blir nog ändå att köpa ett osmosfilter. De finns för under tusingen och är en fin investering.

5390
4129
Tropfrog:
Jo, bor du en bit ifrån stad väg och industri så tror jag att det går bra. Görs dock på egen risk.

Hmm, men nu kom jag på, jag vet var du bor, så mitt svar är nej.

Jag skulle kunna leverera dunkvis med osmosvatten mot en symbolisk summa vid din dörr. 25 liter varar några månader.
Mvh
Magnus 

54
91
kycklingen:
Det låter rimligt det ni säger så jag avstår. Men tack för svar:)

54
91
kycklingen:
Tropfrog skrev:

Jag skulle kunna leverera dunkvis med osmosvatten mot en symbolisk summa vid din dörr. 25 liter varar några månader.
Mvh
Magnus 

Köper gärna osmosvatten utav dig!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild