Mitt första bakgrundsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

274
210
AndreasB:
Byggt mitt första bakgrundsbygge av fogskum och akvariesilikon. Antagligen sista också :) Alldeles för kletigt och rörigt.

Tips: Köp inte billig fogskum. Expanderar så in i helvete och blir mycket lufthål jämfört med dyrare.

16
5
divergency:
AndreasB skrev:
Byggt mitt första bakgrundsbygge av fogskum och akvariesilikon. Antagligen sista också :) Alldeles för kletigt och rörigt.

Tips: Köp inte billig fogskum. Expanderar så in i helvete och blir mycket lufthål jämfört med dyrare.

Tycker det ser bra ut! Men tack för tipset, planera att göra det själv för första gången inom snar framtid. Vad använde du för fogskum?

274
210
AndreasB:
Jag använde illbruck FM610 Fogskum. Kostar ca 80kr.

388
460
australis66:
AndreasB skrev:

Riktigt snyggt.

Tipsar om en annan variant än med silikon. PVC-lim och torv. Blanda ihop lim,torv och en skvätt vatten som du sen kletar på bakgrunden. Har provat i ett terrarium och det var mycket lättare än med silikon + att man slipper den hemska lukten från silikonet :) 

274
210
AndreasB:
australis66 skrev:

Riktigt snyggt.

Tipsar om en annan variant än med silikon. PVC-lim och torv. Blanda ihop lim,torv och en skvätt vatten som du sen kletar på bakgrunden. Har provat i ett terrarium och det var mycket lättare än med silikon + att man slipper den hemska lukten från silikonet :) 

Ja silikon luktar riktigt starkt. Jag hade på mig mask för säkerhetsskul. Tack för tipset. Ska ha det i åtanke vid nästa bygge.

2966
1648
Hoggaforfan:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3976

:-)

274
210
AndreasB:
Planterat in lite grönt.

5477
4193
Tropfrog:
Ser riktigt bra ut! Har du någon växt som klättrar på bakgrunden?

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild