Hur håller jag rätt mellantemperatur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Worain:
Lampa, värmematta, och så den "svala temperaturen". Värmemattorna är på termostat. Lampan på timer enligt dygnsrytm.

Men hur gör jag med den svala temperaturen? Jag har min rumstemp på 29 grader nonstop för mina ormars bekvämlighet och jag står fan inte ut längre, JAG SMÄLTER. Jag fattar inte hur man kan göra för att endast få deras terrarium till rätt temp, utan att jag måste leva i en jävla feberdröm.

Jag har förstått att jag ska ha nån slags värmelampa, keramisk eller så, men det måste vara något fel på mig för jag förstår inte alls hur många watt = hur mycket värme eller vad skilladerna är mellan alla oavsett hur många videor jag tittar på eller hur mycket jag läser. Behöver man en termostat till värmelampan också eller kan den läsa mina tankar och anpassa sig därefter? Vad bör jag ha, är det ens en lampa eller ska jag köpa en värmekabel och vira in terrarierna som man virar in en julgran med glitter??? Jag tror halva min hjärna hunnit smälta redan..

Mina ormar har det gott och bra, det är mig ni måste rädda innan jag inte är mer än en pöl. Help!

Medlem i SkHF
1043
1172
NellyNiklas:
Vilken art av orm har du som ska ha 29 grader på kalla sidan, om jag förstod allting rätt?

2
0
Worain:
NellyNiklas, har en trynsnok och en kungspyton. Rummet ligger på 29, men terrarierna på ca 27

953
1840
peter54:
Sänk rumstemperaturen till vad som är normalt för dig, det finns ingen plats där dina ormar lever vilt med en dygnsmedeltemp på 27°C. Självklart kan du inte få någon "sval" temperatur i terrarierna om du har 29°C i rummet. Jag har 20°C i mitt terrarierum.

16
5
divergency:
Först av allt så sänker du temperaturen. Sedan tar du reda på hur många Cm det är från vart lampan ska stå ner till marken. Sedan står det på paketen hur varmt det blir per cm. Grundbok kanske 75-100w exoterra värmelampa. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild