Borde jag ha en majsorm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
7
flisplutt:
Hej!
Vi är en familj på 2 barn (12 & 6 år) och en mamma som funderar på orm.
Nu undrar vi om majsorm passar oss.
Vi har några frågor:
Hur långa brukar dom bli?
Kan man "modifiera" längden via matmängd? 
Ungefär bur gamla blir dom?
Tur mycket brukar dom kosta?

Tacksam för svar snarast.

Mvh Felice

9
0
Elin:
flisplutt skrev:
Hej!
Vi är en familj på 2 barn (12 & 6 år) och en mamma som funderar på orm.
Nu undrar vi om majsorm passar oss.
Vi har några frågor:
Hur långa brukar dom bli?
Kan man "modifiera" längden via matmängd?
Ungefär bur gamla blir dom?
Tur mycket brukar dom kosta?

Tacksam för svar snarast.

Mvh Felice

De kan kosta några hundra bara :) beror på vem som säljer dem. De blir upp till 20 år gamla och det finns olika sorters majsormar. Om jag var du så skulle jag kolla efter någon majsorm till salu och sedan kolla upp den arten och läsa lite om dem. Vissa majsormar kan bli flera meter och vissa andra kanske bara en halv meter om inte mindre. Lycka till!

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Elin skrev:

Vissa majsormsr kan bli flera meter och vissa andra kanske bara en halv meter om inte mindre.

Hur menar du nu? Alla majsormar blir väl mellan 100-180 cm så inte skiljer det flera meter inom den arten :)

Jag personligen har aldrig någonsin hört eller sett en majsorm på varken flera meter eller runt 50 cm.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Olika sorters majsormar finns ju inte, men olika färgvarianter däremot!

Och priset beror också lite på vilken morph (färgvariant) det är, inte bara på vem som säljer ;) 

27
7
flisplutt:
Elin skrev:

De kan kosta några hundra bara :) beror på vem som säljer dem. De blir upp toll 20 år gamla och det finns olika sorters majsormar . Om jag var du så skulle jag kolla efter någon majsorm till salu och sedan kolla upp den arten och lösa lite om dem. Vissa majsormsr kan bli flera meter och vissa andra kanske bara en halv meter om inte mindre. Lycka till!

Olika längder, hmmmm.... det ska jag nog kolla upp :)

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Alltså.... om du köper en unge så vet du ju inte innan hur lång just den kommer bli! Så det går inte att planera om man vill ha en lång eller kortare majsorm. Däremot kan du ju kika mer på att köpa en vuxen så vet du vad du får liksom. 

953
1840
peter54:
Elin skrev:

De kan kosta några hundra bara :) beror på vem som säljer dem. De blir upp till 20 år gamla och det finns olika sorters majsormar. Om jag var du så skulle jag kolla efter någon majsorm till salu och sedan kolla upp den arten och läsa lite om dem. Vissa majsormar kan bli flera meter och vissa andra kanske bara en halv meter om inte mindre. Lycka till!

Vad är detta? Det är inte sanning det du skriver och om du inte vet bättre än så här rekommenderar jag att du inte råder andra som inte vet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild