Vuxen dvärgskäggis vägrar grönt!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
5
eddielizzard:
Hejsan! Har haft min dvärgskäggis i nästan 3 månader nu men köpte honom när han var 2,5 år. Han är ju vuxen och ska äta mycket grönt men jag KAN inte få i honom något! Har provat i princip allt på foderlistan och det blir alltid ett bastant nej. Har provat att vifta med maten, lägga insekter i den, lägga grönsakerna på ett vitt papper men INGET funkar!!! Har någon tips? Hans förra ägare sa att han åt både morot och romansallad så han har tydligen ätit grönt innan. Har även provat att inte ge honom insekter på några dagar för att se om han blir hungrig, men det har inte funkat det heller.

49
27
Fafner:
Så länge han äter insekter och du pudrar dom med kalcium och vitaminer så kommer han att klara sig. Fortsätt att erbjuda grönt.

28
4
Artosal:
testa att lägga lite sallad över några mjälmaskar så du får lite rörelse på salladen (kan vara att du håller i salladen som gör att den avstår) annars äter mina 2 vuxna dvärgar nästan aldrig sallad heller så skulle det vara så är det ingen fara :)

12
5
eddielizzard:
nu äter han grönt äpple, det är det enda han är intresserad av, men det är en början!

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Har en Pogona vitticeps på 4 år som knappt äter grönt. Det är inget ovanligt.

Så länge den äter överhuvudtaget så är det lugnt (om den inte ska dvala dvs).

Vissa skäggisar börjar aldrig äta grönt. Inget man behöver vara allt för orolig över. =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild