Frågor om ögonfransgecko/crested gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
JackieJRT:
Hej! Jag har tänkt att skaffa en ögonfransgecko och jag har några frågor. Vilken CGD (Crested gecko diet) är bäst att ge som complete diet? Hur ofta ska man ge de mat? Ungefär hur mycket mat ska de ha? Vilken är den minsta storleken på terrariumet? På vintern så brukar värmen i huset sjunka till ca 18 (enligt min termometer). Finns det någon bra lampa som jag kan ha på vintern? 

/JackieJRT

240
183
Mickee:
JackieJRT skrev:
Hej! Jag har tänkt att skaffa en ögonfransgecko och jag har några frågor. Vilken CGD (Crested gecko diet) är bäst att ge som complete diet? Hur ofta ska man ge de mat? Ungefär hur mycket mat ska de ha? Vilken är den minsta storleken på terrariumet? På vintern så brukar värmen i huset sjunka till ca 18 (enligt min termometer). Finns det någon bra lampa som jag kan ha på vintern? 

/JackieJRT

Fortsätt med det fodret som den är van ifrån uppfödaren eller zoobutiken.
Dom är lite krångliga att vänja om med ett nytt foder men det går, tar lite tid bara.
Sen ska dom absolut ha pudrade(kalk) syrsor att jaga ofta enligt min mening.
Hur mycket mat bestämmer dom själv, jag ger varje dag i små portioner men cgd håller 2 dar om du har gett för mycket.
L80 på terrarium, men mycket höjd kan jag rekommendera.
Nattetid kan du låta tempen sjunka men dagtid ska den stiga till rekommenderat på skötselråd som finns här på forumet, hur gå till väga finns det många metoder.
Bäst är att mäta upp tempen  i terrariet först, å sen utgå ifrån det om det fattas temp.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild