Miljarder syrsbebisar!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
8
Lizzy:
Jag har lyckats med konststycket att få mina inköpta syrsor att trivas lite för bra. Tidigare så har vi haft en och annan syrsbebis men igår när jag tittade närmre så väller hundratals pytteprickkryp ut ut terrariet som jag har foderdjuren i! Verkligen jättesmå. Alla tips om att odla syrsor skrivs ju det om stora petboxar! Dessa minimini bebisar kommer ju ut ur minsta lilla lufthål. 
1. Ska jag vara orolig om jag inte lyckas torka bort alla! Kommer dom att sprida sig i hela huset eller kommer dom att självdö ute. 
2. I vilken typ av behållare föder ni upp de minsta utan att dom slipper ut!

någon som råkat ut för detta och vet hur det blir om en månad eller 2! Jag vill gärna kunna odla mina egna syrsor men gärna I en behållare som kan stanna kvar i!

5390
4129
Tropfrog:
När jag odlade syrsor var det i höga plastådor. De kan inte klättra på väggarna.

Mvh
Magnus 

179
47
Reptilmannen2002:
Lizzy skrev:
Jag har lyckats med konststycket att få mina inköpta syrsor att trivas lite för bra. Tidigare så har vi haft en och annan syrsbebis men igår när jag tittade närmre så väller hundratals pytteprickkryp ut ut terrariet som jag har foderdjuren i! Verkligen jättesmå. Alla tips om att odla syrsor skrivs ju det om stora petboxar! Dessa minimini bebisar kommer ju ut ur minsta lilla lufthål. 
1. Ska jag vara orolig om jag inte lyckas torka bort alla! Kommer dom att sprida sig i hela huset eller kommer dom att självdö ute. 
2. I vilken typ av behållare föder ni upp de minsta utan att dom slipper ut!

någon som råkat ut för detta och vet hur det blir om en månad eller 2! Jag vill gärna kunna odla mina egna syrsor men gärna I en behållare som kan stanna kvar i!

Sätt något nät med fina maskor ovanpå petboxen och sedan locket över då så borde dem inte rymma.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild