Klipp på landskapsbygge, förslag på ändring?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
15
lensy:
Jag ska till att ytbehandla min klippformation kommande vecka och tänkte höra om ni har något förslag på förbättring innan dess? Bör jag ändra något, lägga till, ta bort? Det här är mitt första bygge ever och än så länge är det lätt gjort att göra förändringar, i och med att det fortfarande bara är frigolit. Jag har mer material att ta av. Tar tacksamt emot reflektioner (så länge de är snälla)! :)

I terrariumet bor en 2,5 år gammal skäggagam.

Djupet på "landskapet" är längst till vänster ca 62 cm.
Höjden är som mest ca 70 cm.
Bredden är 118 cm.
Terrariumet är 66 cm djupt, 118 cm brett och 1 m högt. Lysrörsarmaturen hänger ner från taket ca 7 cm, vilket gör att det finns ca 93 cm under den. Armaturen hänger i terrariumets bakre del, ca 15 cm från bakre väggen, men kan lätt flyttas om det behövs. I armaturen finns inget värmealstrande ljus, mer än den värme lysröret ger ifrån sig utan att vara avsett för värme...

Byggnationen är i delar, så det är lätt att ta ur och sätta i terrariumet.

Värmelampan hänger i terrariumets högra del (kan lätt flyttas vid behov) och i dagsläget är Åkes favoritplats där stenhögen är placerad i bygget. Jag har försökt återskapa vinkeln på lutningen på den näverbit han i dag ligger på, när han ligger där, så att han ska uppskatta denna nya miljö. Stenhögen kommer att få en stötta under, eller placeras mot terrariumets högra vägg, så den inte tippar ifall Åke lägger sig högst upp på ytterkanten.

De två "grottorna" undertill till vänster är alltså belägna i terrariumets kalla del och tänkta för mat- resp vattenskål.

www.youtube.com/watch?v=l5dIRXxfjKs
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild