Möss åt indisk smyckessnok!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
2
Maddie:
Hej hopp!

Skriver här efter lite hjälp angående foder till min smyckessnok som inte tycks vilja äta något. Jag har haft honom i lite över en månads tid skulle jag tro och han har inte ätit under denna tid :/ han verkar intresserad, men gör ingenting och tror det kan vara att pinkisarna är för stora, men jag har köpt dom minsta möjliga jag kan få tag på enkelt här i Örnsköldsvik.

Dom flesta säger bara små pinkies eller "fuzzy" jag är inte helt insatt i det där så jag vet inte vad det är för storlek på dom olika eftersom det jag köper från Djurmagazinet  står det ungefär " 2 dagar gamla pinkies 12st" från Akvarieteknik, så det jag undrar är finns det någon som vet och kanske kan länka mig en sajt som säljer pyttesmå pinkies??

Mvh Maddie

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Vad åt den för bytesdjur hos uppfödaren innan du köpte den?

Sen är en månad utan mat ingen lång tid för en orm, trots att den är ung :) Prova inte så ofta det kan ge motsatt effekt. Varannan vecka, var tredje eller nåt skulle jag provat.

Mindre pinkiesar är dagsgamla muspinkies går antagligen inte att få tag på :) Dom är ju pyttesmå!

99
86
murbo:

Maddie skrev:
Hej hopp!

Skriver här efter lite hjälp angående foder till min smyckessnok som inte tycks vilja äta något. Jag har haft honom i lite över en månads tid skulle jag tro och han har inte ätit under denna tid :/ han verkar intresserad, men gör ingenting och tror det kan vara att pinkisarna är för stora, men jag har köpt dom minsta möjliga jag kan få tag på enkelt här i Örnsköldsvik.

Dom flesta säger bara små pinkies eller "fuzzy" jag är inte helt insatt i det där så jag vet inte vad det är för storlek på dom olika eftersom det jag köper från Djurmagazinet står det ungefär " 2 dagar gamla pinkies 12st" från Akvarieteknik, så det jag undrar är finns det någon som vet och kanske kan länka mig en sajt som säljer pyttesmå pinkies??

Mvh Maddie

Köp hellre från foderförsäljare då Djurmagazinet är svindyra haha 
Bland andra finns det Vikingfoder i Umeå som också skickar ;-) 
Tror reptilgrottan också skickar frysfoder :-)

Du kan alltid annonsera på köp och sälj så kanske några fler dyker upp :-D

Denna bild kanske kan skingra lite av förvirringen :-)

(Upphovskvinna: Sandra Johansson)

12
2
Maddie:
murbo skrev:

Köp hellre från foderförsäljare då Djurmagazinet är svindyra haha 
Bland andra finns det Vikingfoder i Umeå som också skickar ;-) 
Tror reptilgrottan också skickar frysfoder :-)

Du kan alltid annonsera på köp och sälj så kanske några fler dyker upp :-D

Denna bild kanske kan skingra lite av förvirringen :-)

(Upphovskvinna: Sandra Johansson)

Tack så jätte mycket! :D ska absolut kolla dessa! då precis som du säger så är DjurMagazinet väldigt dyra :C

953
1840
peter54:
Maddie
Jag tror inte alls att det handlar om storleken på pinkisarna att ormen inte vill äta. Smyckesnoken är visserligen en ganska liten art, men inte alls så liten att inte vanliga pinkisar skulle duga storleksmässigt för en juvenil. Jag är helt övertygad om att orsaken går att finna någon helt annanstans, stress, otrygghet, klimat osv. Om du beskriver hur din orm bor och hur du gör när du ska mata, kanske vi kan hjälpa dig med tips.

161
107
Alex_ask:
Prova lite olika skär lite i musen luktar mer då eller gnid mot kyckling lr nån sorts fisk testa dig fram, se till att den känner sig trygg där den bor speciellt när dom är små då känner dom sig utsatta, prova att lämma musen över natten också kan fungera.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild