Kungspyton penisproblem?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

43
11
Moreliaviridis:
jag har en KP hane som parat sig med honan och hans penis är ute han får liksom inte in den, vi ringde till blå stjärnan och dom sa att vi skulle göra rent penisen å ta paraffin olja och massera och tryckan in den för dom sa att dom skulle gjort samma sak. Då har vi gjort det men så fäller han ut sin penisen igen och jag gör det igen men så kommer den ut igen! Och penisen samlar på sig massa täckbark och skit! Va ska jag göra!kr

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Bild?

43
11
Moreliaviridis:
kan skicka bild till dig på messenger jonas? Vill fu ha tropheus duboisi oxå ;)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Okej då får jag kika på den imorgon :) Tänkte att en bild hjälper säkert flera andra att svara bättre också en än text.

Det är inte tarmframfall då? Du är säker att det är penisarna som hänger ut?

T. duboisi tar jag gärna om det medföljer akvarium ;)

953
1840
peter54:
Ormar använder normalt bara den ena hemipenisen vid parning beroende på från vilken sida hanen närmar sig honan. Om det hamnar sand eller annat substrat på hemipenisen kommer den inte att dras in igen. Ser man problemet tidigt, kan man spola av med ljummet vatten, men annars är den hemipenisen körd. Då torkar den och dör och efter ett par veckor ramlar den bara av.

Jag hade samma problem en gång med en kalifornisk kungssnokshane. Han fungerade med sin enda hemipenis i aveln i många år efter olyckan.

43
11
Moreliaviridis:
problemet e att denna KP har vart såhär i 3 månader

117
99
Lancehead:
Det första du ska göra är att byta bottensubstrat till något som inte fastnar. Tex tidningspapper.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild