Var köper jag finmaskigt nät?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2
0
Ostergren:
Jag är ute efter nät med små maskor, så små att en bananfluga inte kan ta sig ut. Någon som har tips på var jag finner detta?

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
Pelle här på sidan brukar sälja "flugsäkert" nät på mässor. Kommer säkerligen finnas på Södertälje mässan i januari om du kan vänta så länge. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Stekskydd fungerar med om du hittar billigt och det är lagom stort.
fyndiq.se/product/239114-stekskydd-8-pack/

2
0
Ostergren:
Är på Ikea och ska köpa stekskydd nu. Det Fungerar för ett projekt, men för ett annat behöver jag större nät.

2966
1648
Hoggaforfan:
Ostergren skrev:
Är på Ikea och ska köpa stekskydd nu. Det Fungerar för ett projekt, men för ett annat behöver jag större nät.

Brukar finnas på mässor i olika storlekar. Tyvärr verkar det vara svårt att få tag i som privatperson men det heter metallduk på fackspråk om du vill söka på det.

175
258
Akesson:
Finns ju aluminiumduk med maskstorlek 1,3x1,1 som o som håller en tråddiameter på 0.25mm att tillgå hos vissa välsorterade byggvaruhandlare ;)
Det är den minsta vi håller på Beijer

2966
1648
Hoggaforfan:
Akesson skrev:
Finns ju aluminiumduk med maskstorlek 1,3x1,1 som o som håller en tråddiameter på 0.25mm att tillgå hos vissa välsorterade byggvaruhandlare ;)
Det är den minsta vi håller på Beijer

Fast det är för stort :-(
En bananfluga är 2-2.5mm lång så kommer lätt igenom det, först läste jag maskstorlek 0.25 så blev glatt överraskad. 

Ahlesell har om man kan handla genom ett företag

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
Det jag upplevt som negativt med sån där duk är att det finns ingen styrsel i det och repar upp sig lätt.. 

5477
4193
Tropfrog:
Om man kan ordna på alldeles. Vilken maskstorlek/tråddiameter skall det vara?

Mvh
Magnus 

175
258
Akesson:
Hoggaforfan skrev:

Fast det är för stort :-(
En bananfluga är 2-2.5mm lång så kommer lätt igenom det, först läste jag maskstorlek 0.25 så blev glatt överraskad. 

Ahlesell har om man kan handla genom ett företag

Det är i princip vad jag använt mig av till alla mina pilgiftsburkar jag byggt.
Den enda egentliga nakdelen är, precis som Rudeboy skrev att det inte finns någon styrsel i den. Särskilt jobbigt vid större byggen.
Men, o andra sidan kan man ju oxå köpa mässingsduk som håller ner till 0,36mm maskstorlek med en tråddiameter ner till 0,15mm. Det blir ju samtidigt än mindre styrsel i duken men om man kan godta det (beroende på hur bygget ser ut) o tex ska bygga ett gäng burkar så kan det ju samtidigt löna sig.

Har tyvärr ingen prisbild på den duken eftersom man får ta en sådan rulle på anskaffning direkt från leverantören.
Men att få fram nät med mindre maska, det går alldeles utmärk ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild