Panterkameleontbur, har jag tänkt fel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
Ambanjared:
Hej, 
undrar lite om jag gjort helt fel när jag byggde terrariet?

Kika på bilderna, är det för mycket grenar?

Tacksam för svar. Fuktighet ligger bra precis som värmen. 

Med vänlig hälsning

danny

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Ser ingen bild? 

4
1
Ambanjared:
anniemalmros skrev:
Ser ingen bild? 

Kika i mitt galleri, om det går att göra? 

1253
476
leedragon:
ser bra ut.

1159
626
Temla:
Spontant tycker jag att det ser väldigt trångt ut. Bra med många grenar och växter men dom måste ju få plats att sitta och gå på dom utan att behöva krypa eller få andra grenar i ryggen. Tycker det kunde vara lite" luftigare" inrett alltså. Men det kanske bara är bilden som visar fel och det inte alls är trångt. 
Tycker dock att terrariet är alldeles för litet. De behöver inte bara höjd utan bredd också då de för de mesta rör sig från sida till sida högt uppe i terrariet. 

4
1
Ambanjared:
Temla skrev:
Spontant tycker jag att det ser väldigt trångt ut. Bra med många grenar och växter men dom måste ju få plats att sitta och gå på dom utan att behöva krypa eller få andra grenar i ryggen. Tycker det kunde vara lite" luftigare" inrett alltså. Men det kanske bara är bilden som visar fel och det inte alls är trångt. 
Tycker dock att terrariet är alldeles för litet. De behöver inte bara höjd utan bredd också då de för de mesta rör sig från sida till sida högt uppe i terrariet. 

Tack för tipset blir glad över allt konstruktivt
det är 60x45x90 efter rekommendation från butiken. Blir han stressad om jag river några grenar i mitten? Väldigt aktiv panter

5488
4198
Tropfrog:
Ambanjared skrev:

det är 60x45x90 efter rekommendation från butiken. Blir han stressad om jag river några grenar i mitten? Väldigt aktiv panter

Väldigt aktiv kan för vissa djur vara detsamma som stressad. Hur det är för panterkameleont vet jag inte. Men en sak vet jag, man skall aldrig lyssna på råd ifrån försäljare, utan alltid bilda sig en egen uppfattning. Det gäller inte bara djuraffärer, utan alla försäljare.

Mvh
Magnus 

1253
476
leedragon:
Ambanjared skrev:

problemet är sanarare tvärttom, att folk har för lite grenar och växter. kameleonter kan inte utnyttja tomrum. här kan den använda terrariet hela volym.

4
1
Ambanjared:
leedragon skrev:

problemet är sanarare tvärttom, att folk har för lite grenar och växter. kameleonter kan inte utnyttja tomrum. här kan den använda terrariet hela volym.

Tack så hemskt mycket lee, jag blir extremt glad när du skriver det. Har inte ändrat något för att inte stressa honom.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild