Terrariebygge skjutpartier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Tada:
Hej 

Jag och min dotter ska bygga ett terrarium/vivarium med måtten:

B 1750 mm
H 1650 mm 
D 60    mm

Tänkte ha skjutglas i det, men känner kanske att det blir inga småpartier storleksmässigt!? Eller? Varje del blir då med överkant och underkant på sammanlagt 150mm

H 1500 mm
B 863 mm 

Någon med erfarenhet som tycker som jag att det blir lite väl mycket glas att skjuta på vanlig glidskena och kanske har en bättre lösning t.ex eller har kännedom om en bra produkt att få det att skjuta på? 

Kommer bygga i formplywood och använt terrariebyggaren här med alternativet med reglar.

mvh Micke

2966
1648
Hoggaforfan:
Tada skrev:
Hej

Jag och min dotter ska bygga ett terrarium/vivarium med måtten:

B 1750 mm
H 1650 mm
D 60 mm

Tänkte ha skjutglas i det, men känner kanske att det blir inga småpartier storleksmässigt!? Eller? Varje del blir då med överkant och underkant på sammanlagt 150mm

H 1500 mm
B 863 mm

Någon med erfarenhet som tycker som jag att det blir lite väl mycket glas att skjuta på vanlig glidskena och kanske har en bättre lösning t.ex eller har kännedom om en bra produkt att få det att skjuta på?

Kommer bygga i formplywood och använt terrariebyggaren här med alternativet med reglar.

mvh Micke

Tror det blir tungt. Bygg en ram för glaset och ha med gångjärn istället? Enklare att rengöra glasen då med. 
Vad för djur ska det vara där?

953
1840
peter54:
Det finns ju dyrare skjutglaslösningar med dubbla skenor, med lager emellan där glaset sitter fast i en skena och som sedan glider på lager i den andra skenan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild