Behöver info om leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
4
Kingenliam03:
Jag har en hona och en hane och  tänkte göra en sån där låda med mossa som ska vara fuktig. Kan man ha mossa eller jord utifrån? Skulle upskatta hjälp. Hon jag köpte dom av säger att det är en hona och en hane, men han har inga kulor mellan benen. Den gula är 2 år och är en albino och är e3n hona, medan min snow ska vara en kille. Kan någon säga om han är det? Kan man ha jord/mossa utanför, för den där lådan de ska lägga ägg i senare. Kan skicka bilder privat

150
90
HameFall:
Steg 1: Läs www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=e_macularius

Steg 2: Jag vet att viss mossa går att använda, men tänk på att den inte ska vara full med hundkiss eller myror osv så lättast är att gå in på en djuraffär och köpa t.ex exo terras mossa om man bara blandar med vatten så får man jätte mycket, det alternativet använder jag själv till mina ormar. Ska du köpa jord så köp någon sort som är ogödslad, åk till någon blombutik så hjälper dom dig att hitta en sort.

Skillnad på könen ser du så här:

2966
1648
Hoggaforfan:
Det går utmärkt att använda mossa utifrån, sphagnum-mossa som Exo terra säljer finns vilt i Sverige.
Någon enstaka myra blir mat och hundkisset är bortregnat :-P

150
90
HameFall:
Kom dock ihåg att vitmossa inom sphagnum släktet är fridlyst inom vissa län.

5488
4198
Tropfrog:
HameFall skrev:

Och inga arter inefattas av allemansrätten. Vilket innebär att du måste ha markägarens tillstånd för att plocka.

Mvh
Magnus 

93
49
Majjen13:
HameFall skrev:

Japp och vitmossa är ingen mossa utan en lav!

16
5
divergency:
Mossa finkar bra men ett tips är att ha det i en hink med varmt vatten i ca 2 dagar eller mer, beror på hur petig man är :) då åker de mesta ut från den.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild