Material

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

38
26
Hazel:
Jag går i terrariebygges-tankar.

Jag känner att både OSB och formplywood ser så himla tråkigt ut, även om man målar det. Finns det något annat bra (billigt?) material att bygga i? 

179
47
Reptilmannen2002:
Hazel skrev:
Jag går i terrariebygges-tankar.

Jag känner att både OSB och formplywood ser så himla tråkigt ut, även om man målar det. Finns det något annat bra (billigt?) material att bygga i? 

Mdf

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Ser tråkigt ut även om man målare det? jag vet inte riktigt vad du är ute efter då? 

38
26
Hazel:
tenebrosa skrev:
Ser tråkigt ut även om man målare det? jag vet inte riktigt vad du är ute efter då? 

Det jag menar är äldst egentligen att texturen på OSB ser tråkig ut, och syns igenom färgen. Formplywood verkar rätt svårt att måla, men man kanske ska slipa ner lite innan?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Hazel skrev:

Det jag menar är äldst egentligen att texturen på OSB ser tråkig ut, och syns igenom färgen. Formplywood verkar rätt svårt att måla, men man kanske ska slipa ner lite innan?

Formplyfa måste man slipa innan man kan måla sen ska det funka. Jag har byggt i svart formplyfa det ser ser okej ut 

5477
4193
Tropfrog:
Reptilmannen2002 skrev:

Mdf

Jag har iallafall väldigt svårt att se skillnad på målad formplyfa och målad mdf. 

Tänk på att mdf inte är något bra material om det skall vara fuktigt i burken, sväller väldigt lätt.

Jag har som ovan inlägg väldigt svårt att förstå frågan.

Mvh
Magnus 

2966
1648
Hoggaforfan:
Plywood? Eller klä utsidan med panel?

38
26
Hazel:
Hoggaforfan skrev:
Plywood? Eller klä utsidan med panel?

Tack!!

143
154
TerraBygg:
tenebrosa skrev:

Formplywood finns ju i flera olika nyanser, från ljusbrun till nästan svart. Om du kollar på www.facebook.com/terrariebygge/ så finns det terrarie i OSB samt den ljusa formplywooden (det finns något enstaka med den rödbruna också).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild