Sand till leopardgecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

17
4
Kingenliam03:
Undrar om man kan ha sand till leopardgecko?

173
59
mrvikke:
klart man kan det, leopardgecko lever bland sand /sten i det vilda så klart man kan det i fångenskap också.

Medlem i SHF
4047
5100
Jonas_:
Jag personligen skulle inte kört endast sand. Utan jag hade blandat ut sanden med 50% torv eller liknande för att dels få ett mer grävvänligt substrat men även för att bara sand ser inte bra ut tycker jag :)

248
40
Yoshi123:
Jag har sand till min leopard gecko

179
47
Reptilmannen2002:
Kingenliam03 skrev:
Undrar om man kan ha sand till leopardgecko?

Sand funkar utmärkt

2966
1648
Hoggaforfan:
Leopardgecko lever inte på lös sand utan torr jord och sten så en blandning som Jonas föreslår är mer passande

17
4
Kingenliam03:
Hoggaforfan skrev:
Leopardgecko lever inte på lös sand utan torr jord och sten så en blandning som Jonas föreslår är mer passande

Undra bara om dom kan äta broccoli och ska värmelampa  va på på naten

248
40
Yoshi123:
Kingenliam03 skrev:

Undra bara om dom kan äta broccoli och ska värmelampa  va på på naten

De ska inte äta broccoli, de är insektsätare och vill ha levande insekter. Jag har värmelampan på 12 under dagen så den ska nog inte vara på under natten. Hör av dig för mer info eller kolla på skötselrådet här på sidan:)

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Sand fungerar. Friska geckos äter inte av underlaget. Sen så är det skilnad på sand och sand.

7
9
Cookiesandcream:
Kommer låta otrevlig men undrar om du bör ha leopard geckos om du tror att dem ska äta broccoli? Dem ska helst inte ha värmelampa, då de vill ha värmen under magen. Har du värmematta? Om du ska ha sand så är du tvungen att ha vitaminer och calcium till geckon, annars börjar de äta av sanden. Sand leder ofta till förstoppning dock.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild