Nyadopterad kungspyton - hur mår han?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
fannyfmk:
Hejsan,

Jag är som nybliven ormmamma väldigt spattig och orolig över min nya kungspyton. Han är 1.5 år gammal och har bott i en mindre plastcontainer hela sitt liv. Han verkade ok med det, men jag tyckte inte att det såg bekvämt ut, så jag har skaffat ett större terrarium som är lite mer än 1.5 gånger hans längd och inrett det med en matta, värmematta i ena änden, två gömställen (ett varmt, ett kallt) större vattenskål och klättergrejer. Det som oroar mig är att han konstant försöker komma ut ur terrariet. Han sträcker sig uppåt väggarna och dunsar sedan ner igen. Han har ätit som han ska och jag hoppas att han bara är nyfiken? Det enda problemet jag kan komma på är att det kanske är för ljust - måste man sätta något över väggarna på terrariet så att det blir lite mörkare? 

Tusen tack om någon kunnig vill hjälpa till!

Fanny

2966
1648
Hoggaforfan:
Det tar ett tag innan djur har bott in sig så de brukar vara "oroliga" 1-2 veckor tills de har hittat allt. Det kan vara lite nyfikenhet med.
Sålänge han har gömställen som han kan komma undan i så ska det vara lugnt.

3
0
fannyfmk:
Hoggaforfan skrev:
Det tar ett tag innan djur har bott in sig så de brukar vara "oroliga" 1-2 veckor tills de har hittat allt. Det kan vara lite nyfikenhet med.
Sålänge han har gömställen som han kan komma undan i så ska det vara lugnt.

Det har han, så då ska allt vara i sin ordning. :) Tusen tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild