Leopardgecko - föda ungar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

19
3
stoffe993:
Tropfrog skrev:

Du bedömer alltså shansen att de har börjat att föda levande ungar som större än shansen att du missat äggen någonstans vid städning? Ursäkta, men min bedömning är den motsatta. Oavsett vilket så tror jag inte att du kommer att få svar i denna tråden.

Mvh
Magnus 

Ja det är den enda bedömningen jag kan göra, äggen ligger ju inte i glaset. Dammsuger ut allt ur terrsriumen och in med allt nytt. Alla "hus" och matskålar blir diskade. Finns ingen chans att jag har "missat" ägg o om de skulle vart ägg där så skulle dom vart i dammsugaren eller i vasken. Jag förstår ju hur idiotiskt det låter jag är inte helt rubbad. Men efter som jag får järnsläpp av att ens tänka på denna tanken så vände jag mig hit för att se om någon har något svar.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:

Det låter extremt osannlikt att dina skulle föda levande ungar.  Det mest logiska svaret är att du gjort ett misstag och äggen både lagts och kläckts i terrariet. 
Har du exempelvis en fuktlåda så kan ju äggen ha lagts däri. Om du tömt allt bottenmaterial och inte sett några ägg, men sen ser ungar så är det ju antingen så att äggen låg på en annan plats som du förde tillbaka till terrariet alternativt att kläckta ungar gömde sig i något som du inte märkte av.

Har du exempelvis någon inredning från exo-terra så har ju en del av deras dödskallar fickor som det kan gömma sig saker i.

19
3
stoffe993:
anders skrev:
Det låter extremt osannlikt att dina skulle föda levande ungar.  Det mest logiska svaret är att du gjort ett misstag och äggen både lagts och kläckts i terrariet. 
Har du exempelvis en fuktlåda så kan ju äggen ha lagts däri. Om du tömt allt bottenmaterial och inte sett några ägg, men sen ser ungar så är det ju antingen så att äggen låg på en annan plats som du förde tillbaka till terrariet alternativt att kläckta ungar gömde sig i något som du inte märkte av.

Har du exempelvis någon inredning från exo-terra så har ju en del av deras dödskallar fickor som det kan gömma sig saker i.

När jag städar så kastar jag fuktlådorna och gör nya och all inredning diskas o dom är mest grottor så finns inga gömmor. Vet själv att det låter osannolikt att det skulle hända. Ville bara veta om det var någon som hade något annat än att jag har missat äggen om det hade hänt någon annan eller något
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild