Problem med ömsning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Smoothcriminal:
hej, jag har en KP juvenil som har lite öms problem, han har försökt nån dag och det försvinner Lite mer hela tiden men jag undrar om han kanske behöver lite hjälp, har ni några tips på hur man kan hjälpa dem? 
Ett par till saker jag undrar är om jag kan mara honom, han skulle ha käkat igår men jag visste inte om jag skulle ge honom då han krånglade, det andra jag undrar är om det kan bli farligt och i så fall hur långt tid tar det?
P.S han har fått bort allt från huvudet och ögonen, så där är det lungt i alla fall. 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Jag har använt en plastback med ventilationshål, lagt i en handduk och tex en bit skrovlig bark, haft lagom mycket ljummet vatten i och så har ormen fått ligga där i tex 15 min. Då har det för mig alltid löst det så att ormen fått bort resterna själv när den rör sig i "badet" mot handduken och barkbiten. 

388
460
australis66:
Smoothcriminal skrev:
hej, jag har en KP juvenil som har lite öms problem, han har försökt nån dag och det försvinner Lite mer hela tiden men jag undrar om han kanske behöver lite hjälp, har ni några tips på hur man kan hjälpa dem? 
Ett par till saker jag undrar är om jag kan mara honom, han skulle ha käkat igår men jag visste inte om jag skulle ge honom då han krånglade, det andra jag undrar är om det kan bli farligt och i så fall hur långt tid tar det?
P.S han har fått bort allt från huvudet och ögonen, så där är det lungt i alla fall. 

Lättaste och snabbaste sättet, enligt mig, är att spraya vatten på området med öms och sedan försiktigt pilla bort det förhand. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild