Introducera ihop skäggagamer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

66
31
Engel1991:

Tjenare,

Jag har 1 hane på cirka 2 år som är 45cm i längd och ca 400g i vikt och en hona på 39cm i längd och ca 300g i vikt som jag skulle vilja sätta ihop i samma terrarium.

Dom Har haft terrarien brevid varandra i ca 2 månader nu och dom visar ingen aggresion förutom sitt nickande och vinkande. Har haft dom ihpo under uppsikt i några timmar och hanen puttade till henne på svansen några gånger men det är allt. inget uppblåst skägg eller bett men separerade dom då jag tyckte storleksskillnaden var stor men nu är det ganska så jämnt. 

Så min fråga är om det är okey storleksmässigt att sätta ihop dom? och självklart hålla koll på dom för att se att det funkar .

Mvh

Christian

1159
626
Temla:
Engel1991 skrev:
Tjenare,

Jag har 1 hane på cirka 2 år som är 45cm i längd och ca 400g i vikt och en hona på 39cm i längd och ca 300g i vikt som jag skulle vilja sätta ihop i samma terrarium.

Dom Har haft terrarien brevid varandra i ca 2 månader nu och dom visar ingen aggresion förutom sitt nickande och vinkande. Har haft dom ihpo under uppsikt i några timmar och hanen puttade till henne på svansen några gånger men det är allt. inget uppblåst skägg eller bett men separerade dom då jag tyckte storleksskillnaden var stor men nu är det ganska så jämnt. 

Så min fråga är om det är okey storleksmässigt att sätta ihop dom? och självklart hålla koll på dom för att se att det funkar .

Mvh

Christian

Du ska INTE sätta ihop dom om du inte planerar att föda upp ungar. Och då ska dom bara vara ihop tills dom parar sig och sedan skiljas åt. Det är heller inte nåt bra att ha terrarierna så dom ser varandra. Hur dom än beter sig så är det stressande både för honan och hanen att se varandra. Ännu värre att stänga in dom tillsammans i samma terrarium.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild