Fakta om apotekarskink (Scincus scincus)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
4
Appelsnacka:
Finns det någon här på sajten som har erfarenhet/kunskap om apotekarskinken? Sett såna på Falskogs Akvarium och vill veta mer om dom. Hur stor behöver dom? Vad äter dom? Ljus?
Kanske ett skötselråd om dessa vore något?

179
47
Reptilmannen2002:
Har själv ingen erfarenhet av dem.
Men dem blir ju typ 20 cm och en ödla som blir ungefär 20 cm kräver ju en bottenyta på 0,16 men desto större desto bättre. Och temperatur runt nästan 30 tror jag. På matfronten så äter dem insekter. Sen så har jag sett att man ska ha rätt så mycket bottensubstrat sand ska vara bra, för dem kan typ simma i sanden vilket är häftigt.
Apotekarskink finns på herperschoise om du undrar.
Lycka till!
Mvh/Rasmus

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
På falskogs akvarium matar vi dom med insekter. Jag har inte gjort terrarie och så dock så har ingen aning om tepperatur och sånt. Brukar bara mata och så. De är jättetråkiga. De gräver alltid ned sig sålänge man inte har varit i ett annat rum typ en timme. Står 22-35 grader, torrt på nätet

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Vi har sand som bottenmaterial. Den ska ej vara fuktig så det klumpar sig utan torr så de snabbt och smidigt går att gräva ned sig vilket dessa verkar gilla. På Hersprs Choises sida står det att det rekommenderas att ha dom i ett 90*45*30

17
4
Appelsnacka:
Tack för era svar!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild