Hjälp med färg på majsorm 1.0

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

124
63
WolfFire93:
Jag läser och läser om alla dessa morfer och blir super förvirrad XD
När jag köpte min hane så sa uppfödaren att hans färg var sunshine. Men har fått fram nu att han kanske är sunkissed amel? Kan det vara det som han menade då sunshine inte finns?
Några gissningar?

Äldre foto:

Han var lite blek just nu tyvär, tror han ska ömsa eller nått? 

Vi hade för oss att det vita gick längre ner på magen när han var yngre, han är 10år nu.

Tacksam för all hjälp! XD funderar på att köpa en bok ev för att plugga in det ännu mera.

1685
794
fluffis:
Jag står fast vid amel (precis som i denna gamla tråd: reptiler.ifokus.se/discussions/553bbb81ce12c40b2f002b67-hur-popular-ar-majsorm). Jag ser inget spår av sunkissed. Känns tveksamt om sunkissed ens fanns i Sverige för 10 år sedan. Eller fanns gjorde de nog men de var inte särskilt utbredda i Sverige ännu. Sunkissed har en speciell huvudteckning. Hqr du någon bild på huvudet?

Ett tag var det populärt att avla på extra färgstarka ameler och att avla bort det vita så det känns inte alls konstigt att din orm ser ut som den gör. Sunglow kan man kalla dessa. Väldigt fin orm du har tycker jag :)

124
63
WolfFire93:
fluffis skrev:
Jag står fast vid amel (precis som i denna gamla tråd: reptiler.ifokus.se/discussions/553bbb81ce12c40b2f002b67-hur-popular-ar-majsorm). Jag ser inget spår av sunkissed. Känns tveksamt om sunkissed ens fanns i Sverige för 10 år sedan. Eller fanns gjorde de nog men de var inte särskilt utbredda i Sverige ännu. Sunkissed har en speciell huvudteckning. Hqr du någon bild på huvudet?

Ett tag var det populärt att avla på extra färgstarka ameler och att avla bort det vita så det känns inte alls konstigt att din orm ser ut som den gör. Sunglow kan man kalla dessa. Väldigt fin orm du har tycker jag :)

Okej tack. :) bilden på hans huvud är precis ovanför din kommentar? X3 vad jag har sett på sunkissed så gick den vita teckningen i en båge på kinden som det gör på min(vet dock inte om det är grejen)

1685
794
fluffis:
WolfFire93 skrev:

Okej tack. :) bilden på hans huvud är precis ovanför din kommentar? X3 vad jag har sett på sunkissed så gick den vita teckningen i en båge på kinden som det gör på min(vet dock inte om det är grejen)

Det är ovanpå huvudet jag menar så det behövs en bild nästan uppifrån för att kunna se det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild