Tips på djur till en exo-terra burk, 90x45x45

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
BigTuna:
Hejsan! Jag har en tom exo-terra burk med L90,B45,H45 och blev sugen på att starta igång ett projekt bygge! Problemet är att jag inte vet vad jag ska ha i den! Jag söker därför efter alla former av tips, sålänge det gäller ödlor och ormar! Leopardgeckos har jag redan, även en Kalifornisk kungssnok, så något annat dem vore helfint! Annars är det fritt fram! :)

5390
4129
Tropfrog:
I en så hög burk vill man åtminstonde ha något som klättrar. Jag själv har en liknande burk och har snöat in på regnskog och mindre geckos. Det finns massor av små och roliga Phelsumas. Tex Klemmeri, som är en riktig juvel och kan föröka sig utan extra arbete från din sida och även gå fint med sin avkomma. Själv har jag bestämmt mig för jungfrugecko (Lepidodactylus lugubris) kanske inte lika färggrann, men jag gillar liv och rörelse i burken och de verkar kunna bjuda på just det.

MVH
Magnus

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Tropfrog skrev:
I en så hög burk vill man åtminstonde ha något som klättrar. Jag själv har en liknande burk och har snöat in på regnskog och mindre geckos. Det finns massor av små och roliga Phelsumas. Tex Klemmeri, som är en riktig juvel och kan föröka sig utan extra arbete från din sida och även gå fint med sin avkomma. Själv har jag bestämmt mig för jungfrugecko (Lepidodactylus lugubris) kanske inte lika färggrann, men jag gillar liv och rörelse i burken och de verkar kunna bjuda på just det.

MVH
Magnus

Fast 90,45,45 är ju en ganska låg burk så något marklevande skulle passa bättre
Mvh Robert 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Någon Nephrurus kanske? Gillar själv N.amyae och N.wheeleri väldigt mycket. 

5390
4129
Tropfrog:
tenebrosa skrev:

Fast 90,45,45 är ju en ganska låg burk så något marklevande skulle passa bättre
Mvh Robert 

Haha. Jo man måste läsa ordentligt innan man svarar. Det har du rätt i. 90 brett....landlevande. 90 högt....klättrande. :)

I en sån burk hade jag stoppat pilgiftare.

Mvh
Magnus 

4
0
BigTuna:
Tack för tipsen! Jag har läst och sett vissa som har haft klemmeri i terrarier med H45, men jag är likt er tveksamt på huruvida det är en bra idé. Pilgiftsgrodor är, roligt nog, något min sambo velat ha rätt länge. Kanske ska se det här som ett prima tillfälle? ;) Annars såg Nephrurus trevliga ut också! Ska undersökas!

Om någon har några fler tips så välkomnar jag dem med öppna armar!

99
86
murbo:
BigTuna skrev:
Tack för tipsen! Jag har läst och sett vissa som har haft klemmeri i terrarier med H45, men jag är likt er tveksamt på huruvida det är en bra idé. Pilgiftsgrodor är, roligt nog, något min sambo velat ha rätt länge. Kanske ska se det här som ett prima tillfälle? ;) Annars såg Nephrurus trevliga ut också! Ska undersökas!

Om någon har några fler tips så välkomnar jag dem med öppna armar!

Trynsnokar är riktigt charmiga :-p
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild