Hålla koll på mattider, lampbyten, öms etc: Kalender eller program, papper och penna?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

68
10
StaOlog:
Det har hamnat en del djur hemma med väldigt olika behov och eftersom jag även jobbar obekvämt och dagarna går liksom ihop ibland har jag börjat få sämra koll på när och hur mycket mat mina djur får (eller väljer att äta vid det givna tillfället).

Finns det något smidigt program man kan använda (inte så avancerat som HerperPRO)? Något vettigt upplägg i Excel kanske? Hur gör ni andra? 

Tacksam för förslag! =)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Jag kör gammeldags penna & papper :) Då kan det aldrig strula!

86
55
lepida:
reptilescan.com/

102
100
jonnyake:
När jag pysslade med akvarier skrev jag loggbok varje gång jag bytte vatten, tog vattenprover, satte i fisk och liknande. En loggbok för varje terrarie kanske kan vara nåt som fungerar?

mvh Jonny

68
10
StaOlog:
Kanske man ska skapa upp något i Excel med en flik per djur eller så.
Funderar med på typ Google Kalender och ha en färg för varje djurtyp där så det blir lätt överskådligt, kanske.

741
681
Binks:
Jag har en textfil för alla olika arterna jag har och skriver upp OFTAST när de ätit och ömsat osv.
Öms missar jag 60% av gångerna att skriva upp när de blir äldre men de är små brukar de vara bra att ha koll på de.

DDR kör någon smart app som man scannar in QR kod på terrariet och sen bara markerar om de ätit osv osv
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild