Hjälp med Jemenkameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

42
12
MartinK:
leedragon skrev:

de försöker att klättra så högt som möjligt. ha inte lampor inne i terrariet. han kommet att bränna sig.

Ok, tack. Ska sätta värmelampan ovanpå nätet istället :)

1269
487
leedragon:
MartinK skrev:

Ok, tack. Ska sätta värmelampan ovanpå nätet istället :)

jepp. se till att han inte kan komma förnära även om det är över nättet.

1159
626
Temla:
MartinK skrev:
Medan jag ändå har skapat tråden kan jag ju passa på att fråga varför han väljer att sitta där uppe istället för under värmelampan? Någon som kan förklara det beteendet? Det är andra dagen han sitter där nu. (OBS. Det är inte så tomt på grenar som det ser ut att va, det är bara området kring värmelampan så han inte ska kunna nå den på något sätt).

Hur högt står terrariet? Ställ upp det så högt som möjligt så ödlan har en chans att kunna sitta ovanför ditt huvud. Ju högre upp de kan sitta desto säkrare känner de sig. Och så massor med gömställen, naturligtvis, som mycket växter och stora blad typ. :)  Att sätta värmelampan uppepå nätet som redan föreslagits är bäst. 

42
12
MartinK:
Temla skrev:

Hur högt står terrariet? Ställ upp det så högt som möjligt så ödlan har en chans att kunna sitta ovanför ditt huvud. Ju högre upp de kan sitta desto säkrare känner de sig. Och så massor med gömställen, naturligtvis, som mycket växter och stora blad typ. :)  Att sätta värmelampan uppepå nätet som redan föreslagits är bäst. 

Ja tyvärr är inte terrariet så högt upp som jag vill ha det, men jag ska köpa ett högre bord så fort jag får råd. Men jag är noga också med att alltid sitta ner när jag ska mata honom och vattna terrariet så han är alltid högre upp än mig. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild