Hyllor för terrarier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

21
4
Lippled13:
Skulle vilja ha ett hyllsystem till mina terrarier. 
Tycker de vart svårt att hitta någon bra hylla som är i rätt storlek.
Funderade på att kanske använda mig utav ett elfa system med konsoler som man fäster mot väggen istället.
Men de jag är orolig för är att hyllorna inte skulle klara vikten.

Någon som har erfarenhet ?

179
47
Reptilmannen2002:
Lippled13 skrev:
Funderade på att kanske använda mig utav ett elfa system med konsoler som man fäster mot väggen istället.

Lagerhyllor använder ju många

Medlem i SkHF
1068
1217
NellyNiklas:
För hur många gäller det? Stora, små eller lite blandat?

Personligen hade jag valt lagerhylla, typ AJ produkter, eller motsvarande framför vägmonterat. Visserligen bör du säkra en stående lagerhylla i väggen också.

Väggmonterat är väldigt svårt att bedömma maxvikt som du kan belasta med eftersom det är helt beroende på väggen och pluggarna du satt dit. 

Mvh Niklas

5477
4193
Tropfrog:
Lippled13 skrev:

Om du använder väggmonterade hyllsystem så se bara till att säkra dem ordentligt i väggen. Vad är det för material i väggen?

Annars så är Ikeas Ivar serie ganska så flexibelt. Borde gå att plocka ihop enligt de flesta önskemål.

Mvh
Magnus 

21
4
Lippled13:
NellyNiklas skrev:
För hur många gäller det? Stora, små eller lite blandat?

Personligen hade jag valt lagerhylla, typ AJ produkter, eller motsvarande framför vägmonterat. Visserligen bör du säkra en stående lagerhylla i väggen också.

Väggmonterat är väldigt svårt att bedömma maxvikt som du kan belasta med eftersom det är helt beroende på väggen och pluggarna du satt dit. 

Mvh Niklas

De är blandat. Ville helst ha mitt stora terrarie på 125x50x60 i botten och sen mina två exoterra 90x45x45 ovanför varandra eller brevid varandra. 
Men de finns ingen lagerhylla som är 125cm bred. 
Finns längre, men inte så pass breda att man får plats med två exoterra brevid varandra. 
Vill helst undvika att köpa två sektioner och skruva ihop dem för att slippa en stång i mitten av de stora terrariet. 
Men de kanske får bli så att ja köper en hylla till exoterra terrarierna och så får den stora burken stå nån annan stans. 

21
4
Lippled13:
Tropfrog skrev:

Om du använder väggmonterade hyllsystem så se bara till att säkra dem ordentligt i väggen. Vad är det för material i väggen?

Annars så är Ikeas Ivar serie ganska så flexibelt. Borde gå att plocka ihop enligt de flesta önskemål.

Mvh
Magnus 

Väggen är av betong hemma 

5477
4193
Tropfrog:
Lippled13 skrev:

Väggen är av betong hemma 

Rätt gjort skall det inte vara några problem med elfa system.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild