Solar raptor misständer?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

379
399
Mr_B:
Bara min solar raptor som inte tänder varje gång man startar den? Har den i jordad ledning hela vägen. Eller ska jag återkontakta försäljaren?

Både lampa o ballast är bara nån månad gammal o används endast några timmar per dag.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Mr_B skrev:
Bara min solar raptor som inte tänder varje gång man startar den? Har den i jordad ledning hela vägen. Eller ska jag återkontakta försäljaren?

Både lampa o ballast är bara nån månad gammal o används endast några timmar per dag.

HID lampor är byggda för att tändas för att sedan vara tända längre perioder, dvs inte tändas och släckas flera ggr dag. Inget sånt dom du gör?
För då släcker ballasten lampan för att skydda lampan .

Den tänds väll efter ett tag om du låter den sitta i?
Om den gör det fungerar det korrekt.

379
399
Mr_B:
Tror du missförstod tänder den EN gång per dag. men i bland tänder den inte, och då får jag dra ut o vänta för att sedan sätta i kontakten igen för att lampan ska tända över huvud taget. Lystid per dag är 4-6 timmar

173
59
mrvikke:
Hid lampor kan ta en stund innan de börjar lysa från den stund man trycker på kontakten. 

379
399
Mr_B:
Ja men du hör även när startfrekvensen är avslutad o lampan är då alltså släkt. Tack för försöken i alla fall kontaktar nog återförsäljaren direkt.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Låt den sitta i så ska du se att den tänds efter ett tag.
De är helt normalt att de ibland inte tänds första gången, att ballasten bara surrar. Sen tänds den ca 1-2 minuter senare. 

9
6
Lennie13:
För mig funkar det inte att ha solar raptorlampan med inbyggd ballast inkopplad till timern. Det blinkar bara om lampan när timern sätter igång så har fått sätta igång lampan kl 06.00 ibland om jag ska iväg till jobbet tidigt. Annars sätter jag igång den 08.00 lediga dagar eller när jag jobbar kväll. Lampan funkar perfekt utan timer och tänds direkt. Vad kan man göra åt det, vore bra om skäggisen får ljus/värme/uv ungefär samma tid. Också väldigt praktiskt om man är bortrest ett dygn att ha timer. Några tips? 

48
19
Masayoshi:
Lennie13 skrev:
För mig funkar det inte att ha solar raptorlampan med inbyggd ballast inkopplad till timern. Det blinkar bara om lampan när timern sätter igång så har fått sätta igång lampan kl 06.00 ibland om jag ska iväg till jobbet tidigt. Annars sätter jag igång den 08.00 lediga dagar eller när jag jobbar kväll. Lampan funkar perfekt utan timer och tänds direkt. Vad kan man göra åt det, vore bra om skäggisen får ljus/värme/uv ungefär samma tid. Också väldigt praktiskt om man är bortrest ett dygn att ha timer. Några tips? 

Jag kör med en timer ifrån Kjell & company och den funkar bra med min solar raptor HID

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Lennie13 skrev:

Den tänds inte normalt efter ett tag? 

379
399
Mr_B:
Lennie13 skrev:

Prova byt timer HID är högspänning vid tändning. Kan va att din timer inte klarar av det ögonblicket
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild