Undrar lite över brumering hos skäggagam :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

59
7
Woolf74:
har en liten skäggagam på 10 månader och undrar lite över brumering :P 
Har läst på en sida att skäggisar under ett år inte brumerar, på en annan står det att de gör det och på en annan står det att vissa gör det???? Haha jag blir så förvirrad! Men vad ska jag göra och tänka på att när/om han börjar bli slöare och brumera? Ska man fortsätta erbjuda mat som vanligt? Ska jag stänga av värmelampa? Tänkte det var bättre att fråga än inte :P Mvh! :D

459
138
Pakke:
Woolf74 skrev:
har en liten skäggagam på 10 månader och undrar lite över brumering :P 
Har läst på en sida att skäggisar under ett år inte brumerar, på en annan står det att de gör det och på en annan står det att vissa gör det???? Haha jag blir så förvirrad! Men vad ska jag göra och tänka på att när/om han börjar bli slöare och brumera? Ska man fortsätta erbjuda mat som vanligt? Ska jag stänga av värmelampa? Tänkte det var bättre att fråga än inte :P Mvh! :D

Vet inte mycket om skäggisar, dock har jag hört och läst på att en del av ungar som väljer att brumera när de är under 1 år gamla. Andra gör det inte.

Om din skäggis börjar inte brumera, så fortsätt som vanligt. Annars får du sänka lite temp och annat.

Som sagt, andra med erfarenheter om skäggisar får svara här! :)

59
7
Woolf74:
Pakke skrev:

Vet inte mycket om skäggisar, dock har jag hört och läst på att en del av ungar som väljer att brumera när de är under 1 år gamla. Andra gör det inte.

Om din skäggis börjar inte brumera, så fortsätt som vanligt. Annars får du sänka lite temp och annat.

Som sagt, andra med erfarenheter om skäggisar får svara här! :)

Tack ändå :D 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild