Ögonfransgecko morffrågor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Hejsan.

Jag har en ögofransgecko hona. När jag köpte henne så sa säljaren att det var en Yellow flame men jag har allldrig hört namnet varken före eller efter så antar att det är samma som flame. Har bilder i mitt galleri om någon vill se om den liknar en flame.

Men till min huvudsakliga fråga. Har funderat lite på att låna en hane åt henne. Men jag undrar om man bara kan korsa hur som helst eller om det är någon specifik morf man måste korsa den med/inte alls ska korsa den med

459
138
Pakke:
EmanuelKarl skrev:
Hejsan.

Jag har en ögofransgecko hona. När jag köpte henne så sa säljaren att det var en Yellow flame men jag har allldrig hört namnet varken före eller efter så antar att det är samma som flame. Har bilder i mitt galleri om någon vill se om den liknar en flame.

Men till min huvudsakliga fråga. Har funderat lite på att låna en hane åt henne. Men jag undrar om man bara kan korsa hur som helst eller om det är någon specifik morf man måste korsa den med/inte alls ska korsa den med

Hon är flame. Men som säljare säger "Yellow flame" så hon är en liksom gult flame istället vanliga flame som beskriver mycket stark färgad orange på ryggrad.

Du kan korsa henne med pinstripe eller Harley eller som helst morf du kan korsa med vad du vill välja. Beror på vad du vill få fram morf hos ungar.

Ja, "yellow flame"... Har hört talas om det förut, men nu har jag inte koll på det för folk ändrar namnet på morf nu eftersom jag har inte satt och kollat morfer hela tiden. Senast gjorde jag i 2013 då.

Men man ska inte korsa de om de är besläktade.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Pakke skrev:

Hon är flame. Men som säljare säger "Yellow flame" så hon är en liksom gult flame istället vanliga flame som beskriver mycket stark färgad orange på ryggrad.

Du kan korsa henne med pinstripe eller Harley eller som helst morf du kan korsa med vad du vill välja. Beror på vad du vill få fram morf hos ungar.

Ja, "yellow flame"... Har hört talas om det förut, men nu har jag inte koll på det för folk ändrar namnet på morf nu eftersom jag har inte satt och kollat morfer hela tiden. Senast gjorde jag i 2013 då.

Men man ska inte korsa de om de är besläktade.

ok.
En till fråga: Om vi t.ex säger att jag parar henne med pinstripe (som exempel), kommer ungarna bli några pinstripe och några yellow flame eller blir det någon konstig blandning av dom.

459
138
Pakke:
EmanuelKarl skrev:

ok.
En till fråga: Om vi t.ex säger att jag parar henne med pinstripe (som exempel), kommer ungarna bli några pinstripe och några yellow flame eller blir det någon konstig blandning av dom.

Du kommer få några vanliga pinstripe eller (50% pintripe) och yellow flame ungar. Även det kan du få några normala eller udda mönsterad ungar d.v.s tiger, eller annat morf.

Du kommer inte få några konstig blandning.

Min par är harely och dalmantin dashing. De har gett några harely ungar, harely/dalmantin, buckskin, tiger och några andra ungar med morf.

Om du vill förstärka morf, d.v.s pinstripe och pinstripe som ger mer tydligare och mer pinstripe ungar får från förälder.

De funkar nästan samma sak som leosar gör.

19
10
GustavSand:
Vilken morph har min ögonfrans, morpher är inget jag är bra på men jag tror att det ät någon form av harlequin.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Har lånat en harlequin dalmatin (dock bara ett fåtal prickar). Han får nog bo där några månader. Så får vi hoppas på parning. Någon som vågar sig på att gissa vad det blir för avkomma
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild