Grenar mm utifrån

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

43
11
Moreliaviridis:
Jag har ett terrarium med måtten 250x120x120 till en varan och för en månad sedan hade jag faraomyror i terrariet, men de är borta nu. Jag ska hämta grenar utifrån, men vad ska jag göra så inga myror kommer in igen?

2966
1648
Hoggaforfan:
Moreliaviridis skrev:
Jag har ett terrarium med måtten 250x120x120 till en varan och för en månad sedan hade jag faraomyror i terrariet, men de är borta nu. Jag ska hämta grenar utifrån, men vad ska jag göra så inga myror kommer in igen?

Skaka dem lite?
Det gör inget att några kommer in, problemet är när det är hela bon och det ser du, det myllrar av myror då

5507
4206
Tropfrog:
Ja, så länge drottningen inte är med så lär de inte överleva så länge. Frågan är väl om de kan göra någon skada innan.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
4049
5101
Jonas_:

Låt grenarna ligga inomhus ett dygn innan du skruvar in dom i terrariet om du är rädd för myror igen :) Har du inte sett några myror under ett dygn kan du vara lugn!

Och som redan nämnt, en myra gör nog ingen större skada.. Det är kolonin man inte vill ha i terrariet :)

93
49
Majjen13:
Moreliaviridis skrev:

Varifrån kom faraomyrorna de finns ju inte i vår natur! Så att hämta grenar från vår natur är ofarligt!

Medlem i SHF
4049
5101
Jonas_:

Majjen13 skrev:

Varifrån kom faraomyrorna de finns ju inte i vår natur! Så att hämta grenar från vår natur är ofarligt!

Testa att lägga in myror till dina reptiler får du se hur "ofarligt" det är :) Definitivt något man vill undvika! Faraomyror eller inte så vill man absolut inte ha myror hos sina ödlor & ormar.

93
49
Majjen13:
Jonas_ skrev:

Testa att lägga in myror till dina reptiler får du se hur "ofarligt" det är :) Definitivt något man vill undvika! Faraomyror eller inte så vill man absolut inte ha myror hos sina ödlor & ormar.

Har inte påstått att det är ofarligt att ha en myrstack/koloni i terrariet, dock är några enstaka myror inget att oroa sig för. Har du besvär med de "exotiska" faraomyrorna bör du kontakta Anticimex, dessa kom knappas in med grenar du hittat ute! Bekämpning av faraomyror kan ta lång tid och kan kräva många besök av skadeutrotare det kan ta månader innan resultat nås, de är mellan 2-4 mm.

43
11
Moreliaviridis:
Majjen13 skrev:

Har inte påstått att det är ofarligt att ha en myrstack/koloni i terrariet, dock är några enstaka myror inget att oroa sig för. Har du besvär med de "exotiska" faraomyrorna bör du kontakta Anticimex, dessa kom knappas in med grenar du hittat ute! Bekämpning av faraomyror kan ta lång tid och kan kräva många besök av skadeutrotare det kan ta månader innan resultat nås, de är mellan 2-4 mm.

Jag vet mycket väl hur dom ser ut då jag har haft dom så du behöver inte förklara :) 

Medlem i SkHF
1077
1223
NellyNiklas:
Majjen13 skrev:

Faraomyror finns i Sverige om man ska tro på wiki. Finns fall gällande faraomyra från Rosengård, Malmö på senare tid. Jag tror tom att jag sett några i min Venus kruka. Får dubbelkolla.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild