Bygga bakgrund funderingar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

179
47
Reptilmannen2002:
Hej tänkte höra om det spelar någon roll vilkets sorts fogskum och silikon man använder till en bakgrund?

8
18
Landskrona:
Reptilmannen2002 skrev:
Hej tänkte höra om det spelar någon roll vilkets sorts fogskum och silikon man använder till en bakgrund?

Fogskum kan du i princip ta vilken som helst, det är giftfritt när det har torkat.

Silikon skall vara UTAN antimögel medel.

(Detta är iaf vad jag har fått lära mig genom att läsa i olika trådar här) :)

201
114
Linkanw94:
Ett bra fogskum finns på Bauhaus för bra peng! Grön/vit flaska :)

Medlem i SkHF
1043
1174
NellyNiklas:
Linkanw94 skrev:
Ett bra fogskum finns på Bauhaus för bra peng! Grön/vit flaska :)

Jag gillade faktiskt Hornach's utbud bättre. Vit kork. Den var mer fast och utan en massa fångade gasbubblor. Lättare att skära i, i och med den mer fasta konsistensen.

Precis som ovan. Silicon för akvariebruk. 

Rent praktiskt så hade jag gjort en "fogmall" i trä, inklädd i plastpåse. Jag tror det förarbetet kan göra stor skillnad på det slutliga resultatet.

Jag kommer testa detta nästa gång jag gör en bakgrund.
/Niklas

201
114
Linkanw94:
NellyNiklas skrev:

Jag gillade faktiskt Hornach's utbud bättre. Vit kork. Den var mer fast och utan en massa fångade gasbubblor. Lättare att skära i, i och med den mer fasta konsistensen. 

Ska lägga den på minnet :D

Medlem i SkHF
1043
1174
NellyNiklas:
Linkanw94 skrev:

Ska lägga den på minnet :D

Jag minns inte namnet på fabrikatet, men det var inte samma somm Bauhaus. Jag ska kolla upp nästa gång jag är på Hornbach (10min cykelväg) vilket lär bli snart.

378
479
Svedjemo:
NellyNiklas skrev:

Jag minns inte namnet på fabrikatet, men det var inte samma somm Bauhaus. Jag ska kolla upp nästa gång jag är på Hornbach (10min cykelväg) vilket lär bli snart.

Har för mig att det är av märket Sika. Jag håller med, det är bra, bättre än de två andra märken jag har testat (kommer ej ihåg namnen på dem). Som sagt mindre luftbubblor i Fogskummet från Hornbach = snyggare när man skär i det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild